ویندوز دوباره محبوب خواهد شد!

ویندوز دوباره محبوب خواهد شد!

مایکروسافت و اپل در حال رقابت علیه همدیگر در تعداد زیادی از تجارت‌های خود هستند و زمان زیادی از هنگامی‌که مایکروسافت سعی کرده است که به رقیب خود در صنعت تولید تلفن همراه و تبلت برسد، می‌گذرد.

البته تقریباًهمه‌ی ما تا حدی در مورد تولید گوشی برتر توسط اپل موافق هستیم و اعتقادداریم که مایکروسافت به هدفش، حداقل درزمینهٔ ی گوشی همراه نرسیده است
هرچند که مایکروسافت در مورد تلفن‌های همراهش، طرفداران خودش را نتوانسته است راضی نگه دارد اما تجارت تبلت این شرکت این روزها در حال پیشرفت است. نه‌تنها ازلحاظ صنعتی مایکروسافت در حال موفق‌تر شدن است بلکه تبلتهای که متعلق به مایکروسافت نیستند اما از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند نیز از معروف شدن دوباره‌ی مایکروسافت در حال به دست آوردن درآمدهای تازه و کلان هستند.
طبق آخرین پیش‌بینی IDC، رشد استفاده از ویندوز در سالهای آتی بیشتر خواهد شد چراکه در سال جاری (2016) شرکت مایکروسافت برای اولین بار دارای درصد فروش دورقمی در سهم فروش تبلتها خواهد شد.
بر اساس گزارش خانه‌ی آنالیست احتمالاً ویندوز به 11.3 درصد از تجارت تبلت دست پیدا کند؛ اما هرچند که این اتفاق بسیار مهم است، اما مایکروسافت هنوز هم در رده‌ای پایین‌تر از رقیب‌هایش مثل اندروید و iOS قرار دارد؛ که به ترتیب در صدر جدول هستند.
احتمالاً اندروید در پایان سال با 66.2 درصد از آیفون با 22.4 درصد جلو خواهد افتاد.
هدف ویندوز بالا رفتن تا سال 2020 است و بعدازآن نیز قصد متوقف شدن ندارد.
بنا بر گزارش IDC سیستم‌های عامل تبلت به رشد خود ادامه می‌دهند که تا سال 2020 اپل را به چالش کشیده و رده‌ی دوم فروش را به دست آورد.
ویندوز احتمالاً درصد سهم فروش اندروید را تسخیر کند و اگر پیش‌بینی IDC درست باشد، سهم گوگل به 57.8 نزول کند. iOS اپل هرچند اما سهم خود را نه‌تنها حفظ خواهد کرد بلکه بنا بر همین پیش‌بینی احتمالاً در 2020 به 22.9 درصد صعودی کوچم خواهد داشت.
اما ویندوز با رشدی بزرگ به 19.3 خواهد رسید و بسیار به iOS نزدیک خواهد شد.
البته با توجه به اینکه بازار چگونه در سالهای آتی پیشرفت کند، ویندوز حتی خواهد توانست از این بهتر شود؛ اما این واضح است که اپل احتمالا دست روی دست نمیگذارد و نمینشیند تا مایکروسافت بازار را از دستش در بیاورد. مدلهای جدید آیپد زیادی در حال حاضر آماده ی عرضه هستند و صنعت تبلت سازی هرچند که تا حدی طرد شده است اما به زودی شاهد یک جنگ دوباره میان این کمپانی های بزرگ خواهیم بود.

منبع خبر: softpedia

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر