افزونه جدید جیمیل: از بین رفتن اتوماتیک پیام ها

افزونه جدید جیمیل: از بین رفتن اتوماتیک پیام ها

نسخه ی جدید جمیل اجازه حذف ایمیل را پس از ارسال آن از طریق جیمیل، در هر زمانی، به کاربران می دهد. در اوایل امسال جیمیل Undo Send را معرفی کرد، ویژگی جدیدی که به کاربران اجازه می دهد تا یک ایمیل را پس از ارسال آن، لغو کنند. البته برای استفاده از از این سرویس تنها سی ثانیه پس از ارسال ایمیل، فرصت بود.


Dmail یک سرویس جدید است که توسط همان تیم با اجرای سرویس Delicious ایجاد شده است. Dmail به کاربران اجازه می دهد که هر زمان مایل باشند، ایمیل ارسال شده را از بین ببرند.
Dmail به عنوان یک واسطه برای ایمیل های شما عمل می کند. در واقع Dmail، ایمیل ها را ارسال نمی کند، پیام های کاربر را می گیرد، آن را به صورت محلی رمزنگاری می کند و سپس آن را بر روی سرورهای Dmail ذخیره می کند و برای گیرنده، آدرسی می فرستند که بتواند پیام را در آنجا مشاهده کند و کلیدی هم برای رمزگشایی آن پیام ارسال می کند.
زمانی که افزونه ی Dmail نصب شد، گیرنده باید یک مرورگر جدید باز کند و پیام های خود را خارج از اینباکس مشاهده کند.
با این روش، کاربران Dmail می توانند دسترسی به ایمیل هایی را که ارسال کرده اند، لغو کنند، آن را از سرورهای داده ی Dmail حذف کنند، بدون اینکه جیمیل یا سرورهای گوگل، محتویات ایمیل ها را ذخیره کرده باشند.
در کنار اینکه به کاربران اجازه از بین بردن ایمیل ارسال شده در هر زمانی را می دهد، Dmail از سرویس self-Destructing maessage نیز پشتیبانی می کند. به این صورت که در صفحه Gmail Compose ، می توان یک بازه زمانی مثلا یک ساعت، یک روز یا یک هفته را انتخاب کرد که پس از این مدت، ایمیل از بین می رود. این ایمیل ها را نیز می توان قبل از آن بازه زمانی مشخص شده، از بین برد.
این افزونه در حال حاضر فقط برای کروم وجود دارد، ولی برنامه iOS و اندرویدی آن نیز در اواخر مردادماه عرضه می شود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر