دلایل سونی از عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3

دلایل سونی از عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3

در میان اسامی گوشی‌هایی که سونی قرار است اندروید 7 نوقا را برای آنها منتشر کند نام اکسپریا زد 3 خالی بود. در ابتدا بسیای این شرکت را بابت کنار گذاشتن زد 3 سرزنش کردند اما سونی با انتشار بیانیه‌ای گفته است که در این مورد مقصر نیست.

شرکت سونی هفته پیش، با انتشار فهرست دستگاه‌هایی که نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کنند، تایید کرد Xperia Z3 به اندروید 7 نوقا آپدیت نمی‌شود؛ این در حالی است که Z3 جزو گوشی‌هایی بود که نسخه آزمایشی نوقا را دریافت کرده بود.

پس از انتشار این خبر بسیاری از دارندگان گوشی محبوب Xperia Z3، که تعدادشان هم کم نیست، اعتراض خود را نسبت به این امر بیان کردند به همین دلیل سونی لازم دیده است تا توضیحاتی در این‌باره بدهد.

مشکلات فنی یکی از دلایلی است که منجر به عدم انتشار اندروید 7 برای Xperia Z3 شده، سونی گفته است این مشکل به محدودیت‌های پیش‌بینی نشده پلتفرم ربط دارد به همین خاطر نتوانسته است نسخه پیش نمایش پنجم و در ادامه نسخه نهایی اندروید 7 را برای Z3 منتشر کند.

گویا گوگل پیش از انتشار Developer Preview 5 فهرست الزامات CTS (Compatibility Test Suite) اندروید را به‌روز کرده است که در آن پشتیبانی از Vulkan یا OpenGL ES 3.1 برای دریافت نسخه 7 ضروری است.

از آنجا که پردازنده گرافیکی Adreno 330 اکسپریا زد 3 فقط از OpenGL ES 3.0 پشتیبانی می‌کند، این دستگاه قادر به پاس کردن الزامات مورد نظر گوگل نیست بنابراین حتی اگر سونی هم بخواهد نه از نظر فنی و نه قانونی امکان انتشار اندروید 78 برای زد 3 را ندارد.

حالا کاربران سونی می‌دانند شرکت محبوب‌شان در این موضوع مقصر نیست و همه آتیش‌ها از گور گوگل بلند می‌شود که نگذاشته است دست کاربران Z3 به جدیدترین نسخه اندروید برسد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر