سونی از گوشی های اکسپریا XZ و اکسپریا X کامپکت رونمایی کرد !

سونی از گوشی های اکسپریا XZ و اکسپریا X کامپکت رونمایی کرد !

سونی ابتدا برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل گوشی های سری X را معرفی کرد و امروز در نمایشگاه IFA 2016 برلین دیده شد که خط تولید این محصولات گسترش یافته است ؛ سازنده ژاپنی امروز از دو گوشی جدید نیز با نام اکسپریا XZ و اکسپریا X کامپکت رونمایی کرد .

این رونمایی اهمیت زیادی دارد زیرا محصولات جدید اولین گوشی های پرچم دار و کامپکتی هستند که به عنوان اعضای یک خانواده خاص از محصولات سونی معرفی می شوند . از قرار معلوم سونی سرمایه گذاری زیادی بر روی این دو گوشی هوشمند کرده است .

اکسپریا X کامپکت 

اکسپریا X کامپکت نسخه کوچک شده مدل اکسپریا X می باشد . این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 4.6 اینچی 720 پیکسلی LCD ، پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 650 ، حافظه داخلی 32 گیابایتی و رم 3 گیگابایتی بهره می برد . 

سونی در ساخت دو گوشی جدیدش از پیشرفته ترین سنسور سه مرحله ای خود نیز استفاده کرده است . در این فناوری یک سنسور معمولی Exmor RS با چند واحد دیگر ، که اطلاعات مرتبط با فاصله و رنگ را دریافت می کنند ، ترکیب شده است . سازنده ژاپنی به خود می بالد که می تواند یکی از بهترین دوربین ها را در صنعت ساخت گوشی های هوشمند بسازد ؛ در واقع بسیاری از سازندگان در ساخت محصولات خود از این سنسورها استفاده می کنند .

از دیگر ویژگی های این فناوری باید به  سیستم هایPredictive Hybrid AF و Laser AF اشاره کرد که یک تصویر برداری بدون تیرگی و لرزش را در اختیار کاربر می گذارند .

دوربین 23 مگاپیکسلی اکسپریا کامپکت X سرعت بالایی دارد و می تواند در مدت زمان 0.6 ثانیه از حالت استند بای به حالت تصویر برداری تغییر کند . بخشی از این کیفیت مدیون یک دکمه اختصاصی دوربین می باشد که سونی به واسطه آن امکان ارئه یک تصویر برداری کاملا دستی را نیز فراهم کرده است .

برتری های گوشی های جدید در بخش فیلم برداری هم ادامه یافته است ؛ به این نحو که کیفیت فیلم برداری هر دو محصول به کمک سیستم پایداردسازی تصویر 5 محوری سونی ( اولین سیستم 5 محوری موجود در جهان ) تا حد زیادی افزایش یافته است . این فناوری کاربر را قادر می سازد تا حتی در زمان حرکت هم فیلم های بسیار خوبی را ضبط کند . گوشی اکسپریا XZ علاوه بر این می تواند قابلیت فیلم برداری 4K را نیز در اختیار کاربران بگذارد .

سازنده ژاپنی ارتقاء کیفیت صدا را نیز در گوشی های جدید خود وعده داده بود به همین دلیل هر دو گوشی جدید را به اسپیکرها و میکروفون های دوقلو و همچنین یک سیستم نویز گیر نیز مجهز کرده است .

کارایی و عملکرد محصولات جدید از چند جنبه دیگر هم ارتقاء یافته است ؛ در این زمینه به طور مثال می توان به سیستم کنوو ( Qnovo ) ، اسمارت کلینر ( Smart Cleaner ) و اکسپریا تیپس ( Xperia Tips ) اشاره کرد که به ترتیب فرآیند شارژ شدن باتری را تنظیم می کند تا عمر و سلامت باتری افزایش یابد ، کش نرم افزارهای غیرفعال را پاک می کند و نحوه استفاده از گوشی ها را زیر نظر می گیرد و در مواقع ضروری کاربر را در این رابطه راهنمایی می کند . 

منبع خبر: androidauthority

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر