نخستین ابررایانه فیلمساز جهان

نخستین ابررایانه فیلمساز جهان

شرکت فیلمسازی فاکس قرن بیستم با همکاری ابررایانه آی‌.بی‌.ام نخستین پیش پرده(تریلر) فیلم شناختی جهان را برای یک فیلم ترسناک ساخته‌اند.

به نقل از گیزمگ، شرکت فاکس برای ساخت این پیش پرده که برای فیلم ترسناک "مورگان" طراحی شده، از هوش مصنوعی استفاده کرده تا تماشاچیان را بیشتر جذب کند.

این فیلم ترکیبی از یک انسان دو رگه و فناوری نانو است، از این شرکت فاکس تصمیم گرفت از ابررایانه واتسون برای ساخت یک پیش پرده ساخته شده توسط رایانه کمک بگیرد.

محققان آی‌بی‌ام 100 پیش پرده فیلم ترسناک مختلف را به صورت صحنه‌های جداگانه تفکیک کردند و سپس از ابررایانه خواستند که هر بخش را از میان سه منشور مختلف بررسی کند.

واتسون ابتدا تحلیل بصری کاملی از هر لحظه پیش پرده انجام داده و حالت ها و برچسب‌هایی مختلفی را برای هر صحنه تعریف کرد. سپس صدای هر صحنه بررسی شد تا حس و حال هر لحظه سنجیده شود. این ابررایانه در انتها ترکیب هر صحنه را برای تولید صحنه‌ای از موقعیت‌ها و تصاویر خاص که معمولا در پیش پرده‌های موفق فیلمهای وحشتناک استفاده می‌شوند، بر هم زد.

زمانی که واتسون توانست استراتژی‌های کلی تدوین یک پیش پرده ترسناک را بدست بیاورد، محققان به آن اجازه دادند تا فیلم را از ابتدا تا انتها ببیند و 10 لحظه مهم را برای ساخت این تریلر انتخاب کند. در این مرحله، یک تدوینگر انسان به انجام ویرایش‌های نهایی از میان شش صحنه منتخب نهایی پرداخت تا پیش‌پرده نهایی بدست آید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر