گوگل تولید گوشی‌های ماژولار پروژه Ara را متوقف می‌کند.

گوگل تولید گوشی‌های ماژولار پروژه Ara را متوقف می‌کند.

بعد از کش و قوس‌های فراوان و بد عهدی شرکت گوگل به منظور تولید گوشی‌های ماژولار خود، این طور به نظر می‌رسد که هم اینک این پروژه به طور کامل متوقف شده باشد. در حقیقت بر اساس گزارشات و خبرهای جدید منتشر شده شرکت گوگل برنامه دارد پروژه Ara را متوقف بسازید و این در حالی است که قطعات سخت افزاری تولید شده برای این منظور نیز به جهت ذخیره سازی طولانی مدت آماده می‌شوند.

به گزارش تچ نیوز، در مراسم I/O شرکت گوگل در ماه می تعدادی از شریک‌های خود را در این پروژه به طور رسمی معرفی کرد و از سویی دیگر قول داد که نسخه مربوط به توسعه دهندگان نیز در پاییز امسال از راه برسد. همان طور که احتمالا می‌دانید تا چند هفته دیگر فصل پاییز شروع می‌شود و بر اساس خبرهای منتشر شده این شرکت تنها در حال معرفی دو گوشی هوشمند با نام Pixel در تاریخ چهارم ماه اکتبر است. این به آن معنا خواهد بود که شرکت گوگل کم کم در حال متوقف سازی این پروژه است.

از سویی دیگر این شرکت هنوز کاملا این پروژه را رها نکرده است. در حقیقت شرکت گوگل قصد دارد به جای عرضه زود هنگام محصولات خود به بازار، به مدت طولانی‌تر با شریکان خود در این زمینه همکاری کرده تا بتواند به نتایج بهتری دست پیدا کند. در واقع گوگل قصد دارد با تولید قطعات این پروژه نه تنها به منظور ساخت گوشی‌های هوشمند بلکه در توسعه پروژه اینترنت اشیا نیز پیشگام باشد. در نتیجه با این تصمیم گوگل سهم بزرگی را در این فناوری بازی خواهد کرد و از طرفی به دیگر شرکت‌ها نیز در این مسیر کمک خواهد نمود. گر چه به دلیل عدم عرضه یک گوشی هوشمند جدید در این زمینه، تصور نهایی از این موارد کمی سخت و دشوار خواهد بود.

اگر چه رسیدن به مرحله ساخت و تولید انبوه گوشی‌های مربوط به این پروژه شاید کار سخت و طولانی مدتی باشد اما طراحان اصلی شرکت Phonebloks که هم اینک برای این پروژه کار می‌کنند از محدودیت‌های موجود در مرحله قطعات گزینش شده برای قرارگیری بر روی بدنه اصلی کاملا ناامید هستند. در نتیجه ممکن است در آینده با وجود عرضه این سری از گوشی‌ها، کاربران آن چنان در انتخاب قطعات سخت افزاری مورد علاقه خود آزاد نباشند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر