تراشه ی وای- فایی که بدون برق کار می کند

تراشه ی وای- فایی که بدون برق کار می کند

تراشه ی وای- فایی که بدون برق کار می کند


هم اکنون گروهی از دانشمندان UCLA و NASA تراشه ای را ساخته اند که می تواند آینده ی وای-فای را رقم بزند. ظاهراً این تراشه ی جدید، مصرف برقی در حدود هزار برابر کمتر از تجهیزات امروزی دارد. این کاهش خارق العاده در مصرف برق به کمک حذف عنصر استاندارد انتقال دهنده (transmitter) به وجود آمده است. در عوض این قطعه تراشه از قانون انعکاس بهره برده است، به این صورت که داده ها به صورت باینری به کد شده و دو حالت برای آنها در نظر گرفته شده است. این دو حالت عبارتند از زمانی که انرژی توسط مدار جذب و یا بازتاب داده می شود.
یکی از معایب این سیستم این است که در نقطه ی دیگر انتقال به انرژی برق بیشتری نیاز دارد. با این وجود چون این تکنولوژی برای استفاده در تجهیزات پوشیدنی ساخته شده است این مساله چندان مهم به نظر نمی رسد. چراکه مسیریابی که به یک ارتباط متصل است احتمالاً برای انرژی مورد نیاز خود به یک پریز برق متصل است.
توانمندی هایی که این نوع تراشه برای تجهیزات پوشیدنی فراهم می آورند می تواند چشم انداز توانمندی های این تجهیزات را بسیار گسترده نماید. بر اساس آزمایشات انتقال داده با نرخ 330 مگا بیت در ثانیه در فاصله ی 8 فوتی برای کاربر امکان دریافت ویدیویی با کیفیت HD را ظرف مدت تنها چند ثانیه ممکن نموده است. درست است که احتمالاً ناسا از این تراشه استفاده های متعددی می کند، ولی انتظار می رود که حضور آن در قطعات الکترونیکی نیز دیده شود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر