مشخصات گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال

مشخصات گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال

در حالی که دو شرکت ال جی و هواوی تولیدکنندگان گوشی‌های نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی بودند، امسال شرکت تایوانی اچ تی سی قصد دارد تولیدات محصولات نکسوس را بر عهده گیرد. بر اساس گزارش‌هایی که مدتی است منتشر می‌شود در واقع این دیوایس‌ها دیگر با برند نکسوس روانه بازار نمی‌شوند و یک G بزرگ در قسمت پشتی آن‌ها به جای نکسوس نقش خواهد بست.

بر اساس این گزارش گوشی هوشمند Sailfish که ما چند مدتی است مشخصات آن را در بنچمارک‌های مختلف می‌بینیم، گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) نام خواهد داشت و برادر بزرگ‌تر او گوشی هوشمند Marlin نیز گوگل پیکسل ایکس ال نام خواهد داشت. اینک اطلاعات مدل ایکس ال در یک وبسایت بنچمارک‌گیری دیگر نمایان شده است. حال دیگر می‌توان به طور قطع گفت که این گوشی هوشمند از چیپست اسنپدراگون 820 همراه با 4 گیگابایت ظرفیت رم بهره می‌برد.

در این سایت گوشی هوشمندی با کد نام Marlin رویت شده که به این چیپست و رم مجهز است. بنابراین باید گفت که گوگل قصد دارد تا چند محصول رده بالا را طی سال جاری روانه بازارهای بین‌المللی کند. در حال حاضر استفاده از تراشه اسنپدراگون 820 و رم 4 گیگابایتی در بین گوشی‌های قدرتمند و البته پرچم‌داری نظیر گلکسی اس 7/ اس 7 اج، ال جی G5، HTC 10 و وان پلاس 3 به یک استاندارد تبدیل شده است. تا پیش از این ما مشخصات مربوط به گوشی هوشمند احتمالی گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) را در بنچمارک آنتوتو دیده بودیم؛ اما این باب تازه‌ای است که در یک وب‌سایت دیگر بنچمارک گیری به نام Geekbench برای این محصول باز شده است.

در جلوی سیستم عامل این گوشی هوشمند در گیکبنچ عبارت Android NMR1 درج شده که به زبان ساده بیانگر همان اندروید 7.0 نوقا خواهد بود. این تعجب آور نیست که دو گوشی هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال، دریافت زودهنگام و یا پیشفرض تازه‌ترین سیستم عامل موبایلی گوگل، اندروید N را ارائه خواهند کرد. هرچند گفته می‌شود این دو محصول نخستین نیستند و گوشی هوشمند ال جی V20 با عرضه در بازار این افتخار را از آن خود خواهد کرد.

از زمانی که ما نام جدید این دو محصول را متوجه شدیم، بسیاری از اطلاعات برای مدل بزرگ‌تر Pixel XL منتشر می‌شوند. اواخر هفته گذشته نیز ما شنیدیم که ظاهراً بر روی دوربین این محصول شاهد سنسورهای ارتقاء یافته‌ی سونی خواهیم بود. گوشی‌های نکسوسی همواره یکی از بهترین ارائه کنندگان دوربین‌های موبایلی هستند و این امر را می‌توان با دوربین دو گوشی هوشمند نکسوس 5 ایکس و 6 پی اثبات کرد. اینک خبر ارتقاء سنسور دوربین در گوشی هوشمند گوگل پیکسل ایکس ال می‌تواند علاقه‌مندان به گوشی‌های نکسوسی را بیش از پیش هیجان زده و مشتاق سازد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر