مدیریت کارها با اینترنت اشیای واتسون

مدیریت کارها با اینترنت اشیای واتسون

شرکت آی. بی. ام قصد دارد از بستر اینترنت اشیای واتسون برای مدیریت بهتر لوازم‌خانگی و کنترل بهتر کارمندان در محل‌های کاری مختلف استفاده کند.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ شرکت آی. بی. ام در حال همکاری با شرکت براجی1 (Bragi) است تا بتوانند قابلیت‌های فناوری شناختی را به هدفون هوشمند دَش (Dash) این شرکت اضافه کنند. این دو شرکت قصد دارند با استفاده از ترکیب فناوری‌های «بستر اینترنت اشیا واتسون» و هدفون دش، امکان برقراری ارتباط و همکاری در محیط کار را برای شرکت‌ها ساده‌تر کنند.
به کمک ابررایانه‌های هوش مصنوعی واتسون و قابلیت ترجمه‌ی آن، کارمندان می‌توانند به راحتی با یکدیگر صحبت و همکاری کنند. از طرفی به کمک هدفون دش می‌توان دستورالعمل‌ها را به کارمندان یادآوری کرده و موقعیت مکانی، شرایط محل کار، میزان امنیت و رفاه آن‌ها را شناسایی کرد تا بازده عملیاتی نهایی افزایش پیدا کند. دو شرکت یاد شده در حال تحقیق روی حرکات سر هستند تا امکان ارسال یک دستورالعمل یا پاسخ به پیام ارسالی را درزمانی که دست کارمندان مشغول است، ساده‌تر کند.
آی. بی. ام می خواهد علاوه بر استفاده از بستر اینترنت اشیا واتسون در محل‌های کاری از آن برای مدیریت ابزارهای هوشمند خانه‌ها نیز بهره ببرد.
مقامات آی. بی. ام اعلام کردند با شرکت‌های تولید لوازم‌خانگی پاناسونیک، وایرپول (Whirlpool)، براجی و نوکیا همکاری می‌کند تا از سامانه‌ی محاسبات شناختی واتسون در محصولات آن‌ها استفاده کند. این فناوری به ابزارهای هوشمند خانگی امکان صحبت و تبادل اطلاعات با یکدیگر را می‌دهد. به عنوان مثال یک ماشین لباس‌شویی اطلاعاتی را در مورد جنس لباس شسته شده و برنامه‌ی موردنیاز برای خشک کردن آن به دستگاه خشک کن می‌دهد یا به کاربر اعلام می‌کند که مواد شوینده رو به پایان هستند. از طرفی فناوری دید رایانه‌ای به دوربین‌های امنیتی کمک می‌کند تا بین دوستان و غریبه‌ها تفاوت قائل شده و فعالیت‌های مشکوک را شناسایی کنند. به‌علاوه پردازش زبان طبیعی در هدفون‌ها به کاربر کمک می‌کند تا در زمان کار مکالمات و دستورالعمل‌ها را به‌راحتی شنیده و مطالعه کند.
هم‌اکنون در تعدادی از مراکز درمانی برای شناسایی بیماری و یافتن راه‌های درمان از هوش مصنوعی واتسون استفاده می‌شود؛ اما شرکت نوکیا در تلاش است تا ویژگی‌های جدیدی را برای نظارت بر سلامت سالمندان به ابزارهای پزشکی استفاده کند. نام این پروژه‌ی مشترک بین نوکیا و آی. بی. ام «سالمندان در محل» (Aging in place) است و امکانی را فراهم می‌کند تا بتوان مراقبت بهتری را از آن‌ها در خانه به عمل آورد.

_______________________________

1- براجی یک شرکت نوپا است که در سال 2013 هدفون هوشمند دش را معرفی و عرضه کرد. این هدفون تنها برای گوش دادن به موسیقی طراحی نشده و به‌عنوان یک دستیار صوتی نیز استفاده می‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر