بیشتر از ۱۰ میلیون خودران تا سال ۲۰۲۰

بیشتر از ۱۰ میلیون خودران تا سال ۲۰۲۰

فناوری خودروهای خودران با شتاب هرچه بیشتر پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 حدود 10 میلیون خودروی مجهز به این فناوری در خیابان‌های جهان مشغول آمدوشد باشند.

به‌گفته «دالیان راجاسینگام» مدیر اجرایی Commonwealth Bank's Technology Innovation تأثیر این فناوری روی زندگی اجتماعی و اقتصادی بیشتر از حد تصور است و به‌طور غیرمنتظره‌ای در حال تغییر نحوه استفاده و مدیریت منابع انرژی در سطح جهان است. این فناوری هم روی سلامت و بهداشت شهروندان تأثیر شگرفی دارد و هم این‌که سیستم حمل‌ونقل را به‌طور کامل مدیریت می‌کند.

 

گزارش‌های متعددی که این روزها منتشر می‌شود گواه آن است که فناوری موردنیاز در این بخش؛ هم‌اکنون در بسیاری از خودروها و وسایل نقلیه وجود دارد. اما با وارد شدن فناوری اینترنت اشیاء (IoT)‌ به این حوزه شاهد انقلابی عظیم خواهیم بود.

«دالیان راجاسینگام» در ادامه می‌گوید: «خودروهای خودران؛ حمل‌ونقل را سریع‌تر؛ ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند. گفته می‌شود که این فناوری می‌تواند هزینه‌های ترافیکی استرالیا که سالیانه برابر با 16.5 میلیارد دلار است را کاهش دهد. هم‌چنین هر شهروند استرالیایی به‌طور میانگین در طول روز ۵۳ دقیقه در حال سفر از نقطه‌ای به نقطه دیگر است که این مقدار به‌کمک این فناوری پایین‌تر خواهد آمد.»

اما در این بین نگرانی‌هایی در خصوص نوع استفاده از این فناوری‌ها وجود دارد. شاید امنیت شبکه بتواند درصد استفاده نادرست از فناوری جدید را به حداقل برساند. اخیرا حادثه‌ای در این خصوص رخ داد که یک خودروی جیپ از راه دور مورد دسترسی قرار گرفت؛ سیستم ترمز آن از کار افتاد و نهایتا داخل یک نهر آب افتاد. طبیعی است که افراد با شنیدن این داستان‌‌ها ترجیح می‌دهند تا خودشان هدایت خودرو را در اختیار داشته باشند.

علاوه بر این؛ کسب و کارها نیز باید آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه باشند. آن‌ها باید به‌دقت مزیت‌های درازمدت این فناوری را مورد بررسی قرار دهند و رقبای خود را نیز به خوبی زیرنظر داشته باشند. طبق این گزارش؛ گوگل در سال 2014 بیشتر از سه میلیون کیلومتر تجربه رانندگی خودران داشته و در یک بازه زمانی ۶ ساله تا به امروز؛ خودروهای گوگل تنها 17 مورد تصادف جزئی داشته‌اند که در هیچ‌کدام مقصر نبودند.

پس در سال 2016 چه اتفاقی افتاد که باعث شد این سابقه درخشان کمی لکه‌دار شود؟ یک حادثه کوچک و جزئی در رابطه با یک اتوبوس موجب شد تا گوگل سیستم تست نرم‌افزار این خودروها را کاملا دگرگون کند.

این شاید بهترین اتفاق در خصوص شبکه خودروهای خودران باشد؛ سیستمی که همواره در حال پیشرفت و بهینه شدن است و کارایی آن دائما بیشتر می‌شود. درکنار این موارد؛ هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا می‌کند. شاید هم از نظر ما؛ بیست دقیقه خواب بیشتر در صبح بهترین مزیت این فناوری باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر