هواوی MATE 9 احتمالا به یک دوربین دوقلو با برند LEICA مجهز می باشد !

هواوی MATE 9 احتمالا به یک دوربین دوقلو با برند LEICA مجهز می باشد !

هواوی احتمالا به زودی از گوشی هوشمند میت 9 رونمایی می کند و انتظار می رود که سازنده بزرگ چینی به همراه این محصول یک دستگاه دیگر را نیز در معرض عموم قرار دهد . مطالبی که اخیرا در مورد میت 9 منتشر شده است از مجهز بودن این گوشی هوشمند به یک دوربین دوقلو حکایت می کنند . در این نوشتار به شرح هرآنچه که تا به حال در مورد این دستگاه منتشر شده ، پرداخته شده است .

ویژگی های ظاهری گوشی هواوی میت 9

ثانیه به ثانیه به میزان مطالبی که در مورد گوشی میت 9 منتشر می شود ، افزوده می گردد ، برای مثال سایت خبرگزاری وبیو ( Weibo ) در جدید ترین خبرش اعلام کرده است که احتمالا هواوی از بهترین دوربین خود در ساخت میت 9 استفاده می کند . این سازنده اوایل امسال مدل P9 را با یک دوربین دوقلوی بسیار خوب وارد بازار کرد ، دوربینی که مشابه آن را در گوشی هانر 8 دیدیم و انتظار داریم که در آیفون 7  پلاس هم با آن روبرو شویم .

طبق خبر منتشر شده در سایت وبیو ، گوشی هوشمند میت 9 به یک دوربین دوقلو با برند LEICA مجهز می باشد . این دوربین درواقع همان دوربینی است که هواوی در ساخت مدل P9 از آن استفاده کرده بود با این تفاوت که دوربین میت 9 به قابلیت OIS نیز مجهز می باشد .

همان ظور که گفته شد آیفون 7 هم احتمالا به یک دوربین مشابه مجهز است اما تفاوتی که بین دوربین های آیفون 7 و میت 9 وجود دارد در این است که دوربین میت 9 به یک مجموعه از لنزهای رنگی و یک مجموعه از لنزهای تک فام مجهز می باشد درحالی که دوربین آیفون های جدید دو مجموعه از لنزهای رنگی را در خود دارد .

تصاویری جدید میت 9 ، در مقایسه با مطالب قبلی ، کیفیت بالاتری نیز دارد و زوایای بدنه این محصول را نیز تا حدی نشان می دهند . با توجه به این تصاویر می توان گفت که سازنده چینی در ساخت قسمت جلویی گوشی جدید خود از یک سبک طراحی ساده و تخت استفاده کرده است . در این تصاویر می توان دید که در قسمت جلویی هواوی میت 9 یک نمایشگر تخت ، اسپیکر تماس ، دوربین و سنسور مجاورتی وجود دارد ؛ لبه های بدنه نیز در این مدل همانند مدل P9 ماشین کاری شده اند .

تصاویر منتشر شده از قسمت پشتی دستگاه آرایش خوبی را نشان می دهند . ترکیب رنگ آبی – خاکستری ، مشکی و کرم ظاهر جالبی را ایجاد کرده است .  هواوی لبه های پشتی بدنه گوشی خود را نیز همانند لبه های جلویی با زاویه تند 45 درجه ماشین کاری کرده و شاسی های پاور و کنترل صدا را نیز ، طبق سنت همیشگی خود ، در سمت چپ بدنه قرار داده است . 

ویژگی جالبی که در پشت گوشی هواوی میت 9 توجه همه را به خود جلب می کند ، ست دوربین دوقلوی این دستگاه می باشد که به طور عمودی طراحی شده است و البته می تواند سبک طراحی LEICA را نیز نشان دهد . در قسمت پشتی میت 9 یک اسکنر اثر انگشت ( در زیر ست دوربین ) و سنسورهای مادون قرمز نیز قرار گرافته اند ، که می توانید در تصویر زیر آن ها را مشاهده کنید .

تصاویر جدیدی که سایت خبر گزاری وبیو در فضای مجازی منتشر کرده است به خوبی نشان می دهند که هواوی میت 9 چه شکلی می باشد . این تصاویر یک دستگاه با بدنه کاملا فلزی را نشان می دهند که یک ست دوربین دوقلو را در خود جای داده است .

آرایش دوربین های میت 9 با آرایش دوربین های سایر گوشی های پرچم دار 2016 هواوی تفاوت دارد . برای مثال در میت 9 دوربین ها در قسمت مرکزی بدنه به صورت عمودی قرار گرفته اند در حالی که در P9 دوربین ها یک آرایش افقی دارند و در گوشه سمت چپ بالای بدنه گذاشته شده اند .

بدنه فلزی میت 9 ویژگی های جالب دیگری نیز دارد . برای مثال در قسمت انتهایی بدنه این گوشی هوشمند یک پورت USB نوع C گذاشته شده که با دو پنجره اسپیکر احاطه شده است . با توجه به این سبک طراحی می توان احتمال داد که میت 9 از صدای استریو برخوردار باشد و البته نباید چندان با اطمینان به این ایده تکیه کرد زیرا در میت 8 هم از سبک طراحی مشابهی استفاده شده بود اما بعدها دیده شد این گوشی هوشمند صدای استریو ندارد . 

مشخصات فنی گوشی هواوی میت 9

هواوی سال گذشته ، هنگامی که مدل میت 8 را وارد بازار کرد ، توانست توجه همه کاربران را به خود جلب کند . ویژگی برتر این گوشی هوشمند باتری 4,000mAh آن بود که عملکرد بسیار خوبی داشت . از آنجایی که این سازنده میت 7 را نیز با یک باتری 4,100mAh در بازار عرضه کرد ، می توان انتظار داشت که باتری میت 9 هم ظرفیت باتری بالایی داشته باشد .

سایت خبرگزاری وبیو اطلاعات جالبی را نیز در مورد مشخصات فنی میت 9 منتشر کرده است . در این سایت ذکر شده که میت 9 از یک نمایشگر 5.9 اینچی 1080 پیکسلی ، پردازشگر 2.6GHz kirin 960 ، رم 4 و 6 گیگابایتی ، سیستم عامل اندروید 7 نوقا ، دوربین 16 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد . با توجه به این ویژگی ها می توان گفت که هواوی میت 9 یک گوشی قدرتمند می باشد .

می توان انتظار داشت که سازنده چینی در نمایشگاه IFA 2016 برلین از گوشی جدید خود رونمایی کند . سایت خبرگزاری اندروید پیت ( AndroidPIT ) در آینده جزییات بیشتری را در مورد محصولات هواوی در نمایشگاه برلین منتشر می کند . 

منبع خبر: androidpit

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر