تجربه ای متفاوت در گیمینگ و واقعیت مجازی با MSI GT73VR

تجربه ای متفاوت در گیمینگ و واقعیت مجازی با MSI GT73VR

همان طور که می دانید MSI در عرصهٔ گیمینگ همچنان یکه تاز است. بد نیست نگاهی به مشخصات یکی از قوی ترین نوت بوک های این شرکت بیندازیم که با داشتن قدرت خارق العاده ای در گیمینگ و واقعیت مجازی، خود را نشان داده است. با ما همراه باشید تا مشخصات لپ تاپ MSI GT73VR را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ویژگی‌های اصلی

  • ویندوز ۱۰
  • آخرین نسخه از پردازنده های نسل ششم اینتل Core™ i7-6820HK
  • نسل جدید گرافیک های انویدیا جی فورس GTX1080 با قابلیت واقعیت مجازی
  • 17.3" UHD, 4K eDP IPS-Level
  • سیستم خنک کنندهٔ کولر بوست تایتان (به انگلیسی: Cooler Boost Titan)
  • کیبورد بازی قابل برنامه ریزی، رسپانسیو با پاسخ سریع و دقیق، ساخت کمپانی SteelSeries
  • قابلیت شخصی سازی و سفارشی کردن با نرم‌افزار Dragon Center
  • تجربهٔ صوتی همه جانبه با استفاده از بلندگوها و ساب ووفرهای شرکت Dynaudio
  • صدای فراگیر مجازی ۳۶۰ درجه‌ای با استفاده از نرم‌افزار Nahimic
  • امکان استفاده از شبکهٔ کابلی و بی سیم با Killer DoubleShot Pro
  • قابلیت استفاده از تاندربولت، اینترفیس USB 3.1 Type-C با پشتیبانی از دو مانیتور خارجی 4K، و همچنین شارژر 5V/3A

اصلاح در سری GT

در جشن ۳۰ سالگی MSI در عرصهٔ بازی، به دلیل هیجان و علاقهٔ زیاد گیمرها به لپ تاپ های گیمینگ این شرکت، تصمیم بر آن شد که اصلاحاتی در تکنولوژی های گیمینگ اعمال شود و بیش از پیش به این عرصه توجه گردد. به همین منظور در سری GT، یک اسکلت بندی بسیار زیبا طراحی شده است که علاوه بر جنبه‌های کیفیتی دستگاه، به ظاهر آن هم توجه شده باشد.

قدرت خارق‌العادهٔ جی فورس در گرافیک های سری GTX 10

همان‌طور که می‌دانید در عرصهٔ تولید لپ تاپ های گیمینگ، شرکت MSI رتبهٔ یک را از آن خود کرده است. در این لپ تاپ ها با استفاده از پردازنده های گرافیکی جی فورس GTX 1080، شاهد افزایش کارایی به اندازهٔ ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سری قبلی 900M بوده‌ایم. همچنین با بکارگیری تکنولوژی جدید کولر بوست (به انگلیسی:‌ Cooler Boost) به عنوان سیستم خنک کنندهٔ این دستگاه‌ها، می‌توان بازی‌های سنگین تری (نسبت به قبل) را اجرا نمود و دیگر نگران داغ شدن دستگاه، توقف بازی یا خرابی سخت افزارها نبود! همچنین با استفاده از Dragon Center می‌توان کارایی لپ تاپ را برای واقعیت مجازی افزایش داد. این قطعهٔ نرم افزاری هوشمند، به کاربران این امکان را می‌دهد که با اعمال تنظیمات مناسب، دستگاه خود را برای بازی و واقعیت مجازی آماده کنند. 

سری ۱۰، کاملاً مناسب برای گیمینگ

با استفاده از نسل جدید پردازنده های گرافیکی، می‌توانید لپ تاپ خود را به یک سلاح گیمینگ قدرتمند تبدیل کنید. جی فورس GTX 1080 که تا سال گذشته فقط برای کامپیوترهای شخصی ارائه شد، اکنون پا را فراتر گذاشته و نوت بوک های MSI را مجهز به معماری پاسکال کرده است. کارایی این پردازنده های گرافیکی جدید، تقریباً سه برابر پردازنده های نسل قبل است. علاوه بر این، بهره وری انرژی مقرون به صرفه، تکنولوژی های خلاقانهٔ جدید در گیمینگ و پشتیبانی از واقعیت مجازی، از ویژگی‌های این پردازنده های گرافیکی جدید می‌باشد.

کارایی

جی فورس GTX 1080 را می‌توان سلطان همهٔ پردازنده های گرافیکی نامید. این سری از پردازنده ها که مجهز به FinFET (یک ترانزیستور ۳ بعدی) فوق سریع هستند، تکنولوژی های GDDR5X (G5X) با پهنای باند بالا را با خود به همراه دارند و همچنین از DirectX پشتیبانی می کنند. همین ویژگی‌ها باعث شده است این پردازنده های گرافیکی را برای تجربهٔ گیمینگ سریع و بدون تأخیر مناسب سازد!

آخرین تکنولوژی های گیمینگ

جی فورس GTX 1080 به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند نیازهای نسل بعدی صفحه نمایش‌ها را پاسخ دهد (که شامل واقعیت مجازی، رزولوشن فوق بالا، و پشتیبانی از چندین مانیتور می‌شوند). تکنولوژی های انویدیا گیم ورک (به انگلیسی:‌ NVIDIA GameWorks) این امکان را فراهم می‌کنند تا بازی‌های خود را با کیفیت سینمایی و بدون تأخیر و شکستگی تصویر مشاهده کنند. همچنین استفاده از انویدیا انسل (به انگلیسی: NVIDIA Ansel) به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر بازی را به صورت ۳۶۰ درجه در آورده و آن‌ها را به صورت واقعیت مجازی مشاهده کند.

ویژگی VR Ready

نسل بعدی واقعیت مجازی را با استفاده از تکنولوژی های انویدیا وی آر ورک (به انگلیسی: NVIDIA GameWorks) با کمترین تأخیر زمانی و بالاترین کیفیت تجربه کنید! صدای واقعیت مجازی، فیزیک و فناوری های قابل لمس آن، به شما این امکان را می‌دهد تا لحظه لحظهٔ بازی را با تمام وجود حس کنید.

کارایی نامحدود

قدرت سری لپ تاپ های MSI GT را با نسل ششم پردازنده های اینتل Core™ i7 تجربه کنید. با داشتن عمر باتری بالا و قدرت پردازش سریع داده‌ها، دیگر نگران کاهش عملکرد لپ تاپ خود نباشید و با سرعت فوق‌العاده بالا تا هر اندازه که میخواهید، به بازی‌های سنگین بپردازید.

برخورداری تکنولوژی IPS

با استفاده از پنل هایی در سطح IPS که در صفحه نمایش به کار رفته اند، می‌توانید محیط بازی را تا ۱۷۸ درجه زاویهٔ دید و با رنگ‌های دنیای واقعی مشاهده کنید!

صفحه نمایش قدرتمند UHD+ 4K IPS

پیکسل های بیشتر، تصاویر واضح تر، و رنگ‌های جذاب! رزولوشن بالای UHD+ 4K در صفحه نمایش، تجربهٔ گیمینگ شما را به سطح جدیدی می‌رساند که در آن حداکثر رزولوشن تا 3840x2160 ممکن خواهد بود!

تجربهٔ گیمینگ متفاوت با تکنولوژی G-SYNC

با استفاده از تکنولوژی جی سینک انویدیا (به انگلیسی: NVIDIA G-SYNC)، بازی‌ها را به شکل متفاوتی تجربه خواهید کرد. در این تکنولوژی، نرخ به روزرسانی نمایش با پردازندهٔ گرافیکی همگام سازی می‌شوند و بدین ترتیب با پدیدهٔ شکستگی صفحه مقابله خواهد شد. در تکنولوژی جی سینک همچنین‌ کندی نمایش و همچنین لگ های ورودی کاهش پیدا می‌کنند تا بدین ترتیب بهترین تجربهٔ گیمینگ را به کاربر بدهند. اشیاء در چنین حالتی، واضح تر به نظر می‌رسند و محیط بازی را تا حد زیادی رسپانسیو می‌کند تا کاربر را به چالش بکشد.

سیستم خنک کنندهٔ کولر بوست تایتان

برای داشتن بالاترین کارایی از سیستم، باید تا آخرین حد ممکن، دستگاه را خنک نگه داشت. با استفاده از فن های به کار رفته در تکنولوژی کولر بوست تایتان (به انگلیسی: Cooler Boost Titan)، می‌توان بر گرمای اعمال شده در CPU و GPU غلبه کرد. در این فن ها از پره های گردبادی (به انگلیسی: Whirlwind Blade) استفاده شده است. علاوه بر این با قرار گرفتن ۱۰ لولهٔ حرارتی در این سیستم خنک کننده، بیشترین کارایی از سیستم را تحت شرایط سنگین گیمینگ خواهید داشت!

بهره مندی از تکنولوژی True Color

تکنولوژی True Color که در انحصار لپ تاپ های MSI قرار دارد، به دقت کالیبره شده است تا بتواند رنگ‌های جذابی را تولید کند، جزئیات را تا حد امکان نشان داده، و تصاویر را با حداکثر وضوح نمایش دهد. با استفاده از تکنولوژی True Color، رنگ‌های دنیای واقعی را مستقیماً به صفحه نمایش خود خواهید آورد.

کیبورد استیل سریز

کمپانی دانمارکی استیل سریز (به انگلیسی: SteelSeries) در ساخت دستگاه‌های جانبی برای گیمینگ تبحر دارد. با SteelSeries Engine 3 یکی از هیجان آمیزترین تجربه‌ها را در گیمینگ تجربه خواهید کرد. با بهره گیری از موتور SSE3، می‌توانید نور پس زمینهٔ کیبورد را تنظیم کنید و ماکروهای شخصی خود را بنویسید. این کیبورد که استفاده از آن بسیار راحت و دلچسب می‌باشد، بسیار رسپانسیو بوده و به دستورات کاربر واکنش سریع می دهد، بدین ترتیب تبدیل به یک سلاح قوی در بازی خواهد شد.

برخورداری از تکنولوژی ناهیمیک ۲

ناهیمیک ۲ (به انگلیسی: Nahimic 2) به عنوان یک تکنولوژی صدای مجازی در عرصهٔ گیمینگ، مطرح است. ناهیمیک ۲ با پردازش صدای ۳ بعدی و همچنین بهبود صدا شناخته شده و می‌تواند به صورت مجازی تا ۷.۱ صدای اطراف را به صورت HD همه جانبه در اختیار کاربر قرار دهد. با استفاده از ویژگی جدید ردیابی صدا، کاربران می‌توانند تشخیص دهند در فضای بازی صدا از کدام سمت و با چه فاصله‌ای (تقریبی) پخش می شود. ناهیمیک ۲ سعی می‌کند صداهای حساس و مهم را در بازی، به صورت واضح تر پخش کند و صداهای اضافی یا نویز را کاهش دهد تا تجربهٔ بازی هیجان انگیزی را به کاربر عرضه کند.

ارتباطات

تاندربولت ۳

سریع‌ترین و جدیدترین رابط سخت افزای، تاندربولت ۳، انتقال اطلاعات را تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه و نمایش دوگانهٔ 4K پشتیبانی می کند. اینترفیس فوق سریع USB 3.1 آن می‌تواند جریانی تا ۵ ولت و ۳ آمپر را برای شارژ، دریافت کند. 

Killer DoubleShot Pro

اجازه ندهید توقف و لگ، تجربهٔ شما را تخریب کند! برای گرفتن حداکثر کارایی از شبکه (هم شبکهٔ کابلی و هم شبکهٔ بی سیم)، می‌توانید از نرم‌افزار Killer DoubleShot Pro استفاده کنید. این نرم‌افزار هم Killer E2400 LAN و هم 802.11ac Killer Wireless را پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب می‌تواند بیشترین کارایی را برای بازی‌های آنلاین و کاهش تأخیر فراهم کند.

Killer Shield

آخرین تکنولوژی شبکه از Killer تحت عنوان Killer Shield در لپ تاپ GT73VR به کار گرفته شده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید بر ترافیک شبکهٔ خود نظارت داشته، فرایندها را اولویت بندی کنید و بدین ترتیب از وقوع لگ در بازی‌های آنلاین جلوگیری کنید. می‌توانید نرم افزارهایی که می‌خواهید از شبکه استفاده کنند را اولویت بندی کنند تا از بیشترین پهنای باند در بازی خود بهره مند شوید.

MSI Dragon Center

رابط کاربری جدید دراگون سنتر (به انگلیسی: Dragon Center) به شما کنترل کافی برای نظارت بر سخت‌افزار را می‌دهد و با اعمال چند کلیک ساده می‌توانید سیستم را برای گرفتن بیشترین کارایی از آن تنظیم کنید. 

حافظهٔ DDR4

تصورش را بکنید: گیمینگ با آخرین معماری حافظهٔ DDR4. این یعنی نرم‌افزارها در کسری از ثانیه لود خواهند شد!

دسترسی سریع بهSSD

استفادهٔ کامل از پتانسیل PCI-e Gen3x4 SSD با سرعت خواندن تا ۲۲۰۰ مگابایت بر ثانیه.

اشتراک لحظات بازی با  دیگران

XSplit Gamecaster به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی لحظات بازی خود را ضبط کرده و به صورت زنده بر روی توییچ، یوتیوب، آپ استریم و ... آپلود کنید. استفاده از این ابزار  بسیار ساده بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا تجربهٔ گیمینگ خود را به جهان عرضه کنید. 

منبع خبر: msi

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر