در مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل !

در مراسم رونمایی از محصولات جدید اپل !

زمان آن رسیده که کم کم اطلاعات جدید و رسمی مرتبط با محصولات جدید اپل را دریافت کنیم . تنها چند دقیقه دیگر باقی مانده تا ببینیم که اپل از سال گذشته تاکنون در حال ساختن چه محصولاتی بوده است .

آیفون های جدید

دو آیفون جدید در راه است ، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ! برای مدت زمان زیادی شایعه شده بود که اپل یک مدل Pro از آیفون جدید را نیز در اختیار کاربران می گذارد اما پس از مدتی تایید شد که این دستگاه وارد بازار نمی شود .

در آیفون های جدید نباید انتظار تغییرات زیادی را داشته باشیم زیرا اپل هر دو سال یک بار سبک طراحی خود را تغییر می دهد با وجود این می توان انتظار داشت که گوشی های جدید به یک کلید TouchID حساس به فشار بدون نیاز به کلیک کردن مجهز شده باشند و علاوه بر این دیگر  اثری از خطوط مزاحم آنتن و جک صوتی 3.5 میلی متری در آیفون های جدید نباشد .

دو آیفون جدید از برخی جنبه ها با یکدیگر تفاوت دارند که ابعاد کلی و اندازه نمایشگر از جمله این تفاوت ها می باشند ؛ علاوه بر این ویژگی ها یک قابلیت دیگر نیز وجود دارد که تفاوت شایانی بین آیفون 7 پلاس و مدل معمولی این گوشی هوشمند ایجاد می کند ؛ این قابلیت دو دوربین 12 مگاپیکسلی مدل پلاس می باشد که در پشت این دستگاه نصب شده است . 

اپل در ساخت هر دو آیفون جدید از یک پردازشگر 10 هسته ای استفاده کرده اما مدل پلاس را به یک رم 3 گیگابایتی و مدل استاندارد را به یک رم 2 گیگابایتی مجهز ساخته است . این سازنده علاوه بر این حافظه 16 گیگابایتی را کنار گذاشته و از ظرفیت های 32 ، 128 و 256 گیگابایتی در ساخت گوشی های جدیدش بهره گرفته است . 

گفته شده که این دو محصول رده بندی مقاومتی IPx7 را نیز به همراه خود دارند از این رو می توان انتظار داشت که آیفون 7 بعد از غوطه وری در عمق یک متری به مدت 30 دقیقه باز هم به حیات خود ادامه دهد . حرف x از این امر حکایت می کند که هنوز مقاومت این گوشی هوشمند در مقابل گرد و خاک مشخص نشده است به همین دلیل اگر که علاقمند به دانستن این موضوع هستید ، باز هم باید برای مدتی منتظر بمانید . 

در مورد عدم استفاده از جک هدفون و روند جدیدی که اپل در مورد تجهیزات گوشی جدیدش به پیش گرفته نیز جزییات زیادی تا به حال منتشر شده است . تا به حال اکثر کاربران موافق این قضیه بوده اند که گوشی جدید به همراه Lightning EarPod و آداپتور 3.5 میلی متری Lightning عرضه شود ؛ برخی نیز انتظار دارند که کوپرتینو بعضی از مدل های آیفون جدید را با AirPod بی سیم نیز وارد بازار کند .

براساس شایعه هایی که اخیرا به گوش رسیده است اپل در نظر دارد آیفون های جدید را در 5 رنگ مختلف عرضه کند که رنگ های مشکی مات و مشکی پیانوی شیشه ای دو آپشن رنگی ارائه شده می باشند ؛ برخی از منابع خبری هم گفته بودند که رنگ آبی هم یکی از این آپشن ها می باشد با وجود این تحلیل گران صنعتی ایده دیگری دارند .

یک ساعت جدید 

دو سال مدت زمان زیادی برای بروزرسانی یک محصول می باشد اما حقیقتی که باید با آن کنار آمد این است که تنها دو سال از عمر اپل واچ گذشته است و تا 1 سال و نیم پیش کسی نمی توانست این محصول را خریداری کند به همین دلیل این تاخیر تا حدی توجیه پذیر می باشد .

جزییات زیادی در مورد اپل واچ جدید منتشر نشده است به همین دلیل نمی توان با اطمینان زیادی در مورد ویژگی های این محصول حرفی زد با وجود این نکته مسلم این است که اپل می خواهد به پشتوانه موفقیت بزرگی که در زمینه فروش نسل اول ساعت های خود داشت ، از یک ساعت جدید هم رونمایی کند .

در مجموع می توان انتظار داشت که اپل ساعت جدیدش را با شکلی مشابه ساعت قبلی خود ولی چند قابلیت جدید نظیر یک گیرنده جی پی اس ، فشار سنج ، باتری بزرگ تر و ردیاب وارد بازار کند . می توان انتظار داشت که این محصول در مقابل نفوذ آب و خاک نیز مقاوم سازی شده باشد .

مطالبی که در این نوشتار شرح داده شدند خلاصه جزییاتی بود که در طول چند ماه گذشته در مورد محصولات جدید اپل در فضای مجازی منتشر شده بودند با وجود این هنوز هم نمی توان تا چند دقیقه آینده به طور دقیق نسبت به ماهیت این جزییات حرفی زد .

منبع خبر: gsmarena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر