اپلیکیشن جدید اپل، رفتن به مدرسه برای نسلهای بعد از ما را جذاب خواهد کرد!!!

اپلیکیشن جدید اپل، رفتن به مدرسه برای نسلهای بعد از ما را جذاب خواهد کرد!!!

در طول رویداد بزرگ و جدید اپل در روز چهارشنبه که در آن از تمامی دستگاه‌های جدید آن رونمایی شد، تیم کوک اتفاق تازه‌ای را در صنعت اپل به عموم مردم ارائه کرد که نشان از پیشرفت بزرگی درزمینهٔ ی زیادتر شدن وجود اپل در مدرسه‌های مختلف بود.

اپل اسپانسر برنامه ConnectED می‌باشد. این برنامه یک سازمان ملی آمریکایی تحت نظارت اوباما است که کمپانی‌های تکنولوژی را با دولت همسو کرده و هدفش رساندن جدیدترین تکنولوژی ها به مدرسه‌های محروم است.
به گفته‌ی کوک هدیه کردن محصولات اپل به‌صورت رایگان به ۱۱۴ مدرسه انجام‌شده است و تعداد زیادی iPad به دستان ۴۵۰۰ معلم و ۵۰ هزار دانش‌آموز رسیده است و علاوه بر آن، تمامی کلاس‌های این مدرسه‌ها مجهز به تلویزیون‌های اپل شده‌اند.
از همه این‌ها مهم‌تر این است که به گفته‌ی وی حدود 100 مدرسه، زبان برنامه‌نویسی جدید اپل را به دانش آموزان خود یاد خواهند داد. نام این زبان برنامه‌نویسی سوئیفت است. این برنامه از آن طریق به کودکان یاد داده خواهد شد که نرم‌افزاری به نام اپل سوئیفت playground به برنامه‌ی درسی این دانش آموزان اضافه خواهد شد که در آن به کودکان یاد داده می‌شود که چگونه کد نویسی کنند. سوئیفت زبان برنامه‌نویسی اپل است که پایه‌ی ساختن اپلیکیشن های آیفون می‌باشد.
هرچند سوئیفت تنها مربوط به اپل نمی‌شود و این زبان را به‌عنوان یک زبان منبع با قابلیت دسترسی رایگان در اختیار افرادی که از آن استفاده خواهند کرد قرار داده‌شده است. هدف اپل این است که این زبان برنامه‌نویسی، همه‌گیر شود.
آخرین تکنولوژی ای که اپل در مورد تحصیلات از آن رونمایی کرد، بالاتر بردن قابلیت اپلیکیشن های iWork آیفون بود که اکنون قابلیت همکاری در زمان جاری را دارند که درنتیجه افراد زیادی می‌توانند هم‌زمان بر روی یک پروژه کاری کار کنند. البته این قابلیت قبلاً، هم در گوگل اپس و هم در مایکروسافت آفیس استفاده می‌شده است اما از آنجایی که اپل در سال گذشته iWork را به‌صورت رایگان عرضه کرده است، این گزینه به نظر جایگزین مناسبی برای مدرسه‌ها می‌آید.

هرچند وارد شدن اپل به مدارس به نظر کار زیبا و نمادینی می‌آید اما نگاه تجاری نیز دلیل‌های زیادی وجود دارد که اپل در مدرسه‌ها وارد شود، چراکه کودکان نسل بعد طرفداران اپل را تشکیل می‌دهند و هراندازه که در کودکی از دستگاه‌های اپل بیشتر استفاده کنند احتمال اینکه در بزرگی نیز از آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را هنگامی‌که بزرگ می‌شوند خریداری کنند بیشتر است

منبع خبر: UK Business Insider

ارغوان ارجمندی

ارغوان ارجمندی

لیسانس میکروبیولوژی علاقمند به زبانهای خارجه,بازی‌های کامپیوتری، ژنتیک، روانشناسی، برنامه‌نویسی می باشد. او عاشق حیوانات و دوستدار طبیعت نیز هست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر