"کورتانا" کاربران ویندوز 10 را راهنمایی می کند

"کورتانا" کاربران ویندوز 10 را راهنمایی می کند

مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱، مایکروسافت بند و ویندوز ۱۰ است که محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست.

 

مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱، مایکروسافت بند و ویندوز ۱۰ است که محصولی از شرکت مایکروسافت آمریکاست. نام این برنامه برگرفته شده از شخصیت کورتاناست که شخصیت دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو است. این برنامه مانند سیری در سیستم عامل آی‌اواس اپل است. کورتانایی که تا کنون فقط در ویندوز فون می‌زیست بالاخره مایکروسافت رسما از ان در نسخه های دسکتاپ استفاده کرده است. در دسکتاپ ویندوز 10، کورتانا درست در کنار کلید استارت، به شکل یک جعبه‌ی جستجو قرار گرفته است. این باکس به شما اجازه می‌دهد که هم در اینترنت و هم در رایانه‌ی خودتان جستجو کنید. کورتا همچنین می‌تواند علاوه بر جستجوهای ساده، به مانند ویندوز فون اطلاعات پیچیده‌تری هم مانند وضعیت پروازهای روز به مقصد دلخواهتان را پیدا کند. کورتانا را همچنین می‌توانید برای ارسال و خوانش نامه‌های الکترونیکی خود، کنترل موسیقی و به راه اندازی نرم‌افزارها به کار بگیرید. نوتیفیکیشن‌ها هم به لطف این دستیار مهربان فعال هستند.

cortana-tips-cards-windows-10

حالا در نسخه ی دسکتاپ با کمک صفحه ای کوچکی مانند آن چه در تصویر پایین می بینید به کاربران آموزش داده می شود که از کورتانا چگونه استفاده کنند.این آپدیت جدید_امکان جدید_ راهنمایی کاربران برای آن که چگونه بهتر از کورتانا استفاده کنند فراهم شده است.در این کارت ها _صفحه های راهنمایی آموزشی_نشان داده می شود که چگونه کاربران می توانند از این دستیار صوتی به بهترین وجه استفاده کنند،برای مثال نشان می دهد که چگونه ایمیل بفرستند،چگونه از موزیک پلیر استفاده کنند و کارهای بی شماری که قبلا به آن اشاره کرده ایم.البته استفاده از کورتانا انتخابی است و کاربران ویندوز 10 می توانند ان را خاموش کنند.

cortana-windows-10-tips

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر