5 نرم افزار مفید سلامتی رایگان برای اندروید و iOS !

5 نرم افزار مفید سلامتی رایگان برای اندروید و iOS !

سلامتی یک شخص همیشه از همه چیز مهم تر است ؛ برای بهبود وضعیت این فاکتور محققان از روش های مختلفی استفاده می کنند و در این بین برنامه نویسان هم همه تلاش خود را می کنند تا نرم افزارهای مختلفی را برای کمک کردن به کاربران در حفظ سلامتیشان ارائه کنند .

خوشبختانه با کمک چنین نرم افزارهایی کاربران امروزه می توانند اطلاعات بسیار مفیدی را در رابطه با وضعیت سلامتی خود دریافت کنند . در این نوشتار به معرفی 5 عدد از بهترین نرم افزارهای رایگان سلامتی پرداخته شده است .

اوری دی هلف نیوز ( Everyday Health News )

هلف نیوز اطلاعات بسیار جالبی را در زمینه های مختلف مرتبط با سلامتی و بهداشت در اختیار کاربران می گذارد . این نرم افزار توصیه های مفید پزشکان متخصص را نیز در خود دارد . با کمک این توصیه ها می توانید به راحتی بدن خود را عیب یابی کنید و بهترین تصمیم ها را در مورد وضعیت سلامتی خود بگیرید .

هلف نیوز علاوه بر این مطالبی را به طور صوتی در مورد افرادی که در وضعیت های مشابه وضعیت شما بوده اند ، پخش می کند . با کمک این نرم افزار می توانید موضوع و وضعیت های پزشکی مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اطلاعات تخصصی مرتبط با آن ها را نیز دریافت نمایید .
 
این نرم افزار اطلاعات مفیدی را در مورد حساسیت ها ، ورم مفاصل ، آسم ، دیابت ، سرطان ، درد های مزمن ، اختلالات گوارشی ، بهداشت احساسی ، بیماری های قلبی ، بهداشت کودکان ، کاهش وزن ، چاقی ، مشکلات خواب ، بهداشت سالمندان ، بهداشت جنسی ، پوست و زیبایی در اختیار کاربران می گذارد .

 لایف سام ( Lifesum )

لایف سام یک نرم افزار ساده است که کاربران را در داشتن انتخاب های غذایی بهتر ، بهبود رژیم تمرینی و دستیابی راحت تر به اهداف بهداشتی یاری می کند . هدف از ساخت این نرم افزار ارائه عادت های سالم و بهداشتی به طور ساده و قابل تحمل است تا کاربر بتواند راحت تر کنترل سلامتی خود را به دست بگیرد .

این نرم افزار به شما یادآوری می کند که به میزان کافی آب بنوشید ، در مورد کیفیت رژیم غذایی شما بازخورد می دهد ، شرح خلاصه ای از عادت های تمرینی و غذایی شما را ارائه می کند و علاوه بر این به طور خلاصه مطالبی را در مورد بدن شما ارائه می کند تا بدانید که در چه مرحله ای از برنامه ارتقاء سلامتی خود هستید . لایف سام اطلاعات حساب های گوگل فیت ( Google Fit ) و سامسونگ اس هلف ( Samsung S Health ) کاربر را نیز در اختیار وی می گذارد .

آی کر هلف مانیتور ( iCare Health Monitor )

آی کر کاربر را قادر می سازد تا با کمک یک گوشی هوشمند و یا سایر تجهیزات پوشیدنی پشتیبانی کننده اتصال بلوتوث وضعیت فشار خون ، ضربان قلب ، چربی خون ، اکسیژن خون ، بینایی رنگی ، شنوایی ، ظرفیت ریه ، ضربان تنفس ، شاخص فیزیولوژیکی و سایر اطلاعات مرتبط با بدن را کنترل کند . 

این نرم افزار علاوه بر این یک تحلیل روند را در کنار داده های روزانه مرتبط با بهداشت و وضعیت کنونی بدن کاربر را ارائه می کند . کاربر همچنین می تواند با کمک بازی ها و برنامه های تمرینی آی کر فعالیت فیزیکی خود را نیز کنترل کند .

آی تریاژ هلف ( iTriage Health )

آی تریاژ داده های مفید یک پایگاه اطلاعاتی پزشکی را به همراه مطالبی در زمینه بهداشت که به طور مداوم توسط مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد بررسی می شوند ، در اختیار کاربر می گذارد . این نرم افزار علاوه بر این می تواند یک ابزار جست و جو برای یافتن نشانه های بیماری ها و علائم احتمالی آن را نیز به همراه درمان هایی ساده برای آن ها ارائه کند . 

با استفاده از آی تریاژ همچنین می توانید به راحتی پزشک مورد نظر خود ، نزدیک ترین بیمارستان ، مرکز فوریت های پزشکی ، کلینیک ، مرکز رادیولوژی ، درمانگاه و ... را پیدا کنید . آی تریاژ زمان میانگین انتظار در مراکز پزشکی و علاوه بر این امکان نوبت گیری از پزشکان را نیز در اختیار کاربران می گذارد .

دکتر آن دیمند ( Doctor On Demand )

با DOD می توانید به راحتی  از خانه خود با تیمی از پزشکان ، روان پزشکان و یا دیگر متخصصان ارتباط تصویری داشته باشید . این برنامه یک دسترسی راحت تر به افراد متخصص را برای کاربران فراهم می سازد و تحت پوشش بیمه بهداشت نیز می باشد .  

با استفاده از DOD در کمترین زمان ممکن می توانید به پزشک مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید . متاسفانه این نرم افزار تنها در برخی از شهرهای آمریکا قابل استفاده است . 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر