سونی از پلی استیشن 4 پرو رونمایی کرد

سونی از پلی استیشن 4 پرو رونمایی کرد

سونی روز چهارشنبه از پلی استیشن 4 جدید خود، پلی استیشن 4 پرو و همچنین مشخصات و قیمت این کنسول بسیار پیشرفته نمایی کرد .

سونی روز چهارشنبه از نسخه جدید کنسول بازی پلی استیشن 4 رونمایی کرد. 
این نسخه جدید با نام پلی استیشن 4 پرو قابلیت پشتیبانی بازی های 4K یا بازی ها با رزلوشن بسیار بالا را روی تلویزیون های HDR دارد. 
هزینه پلی استیشن 4 پرو 400 دلار امریکاست که اواسط آبان ماه منتشر خواهد شد. 
مارک سرنی سازنده این دستگاه در نشست خبری در شهر نیویورک گفت که این بازی برای گیمرهای حرفه ای ساخته شده است، و نیازمند صفحه نمایش کیفیت بالا می باشد. 
هارد درایو این کنسول 1 ترابایت است، گرافیک آن بسیار بالا و پردازنده آن سریع تر است. البته هنوز حرفی از جزئیات مشخصات این دستگاه زده نشده است. کنسول پلی استیشن 4 همچنین با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن که در در مهرماه منتشر می شود سازگار است. 
پلی استیشن 4 معمولی نیز به روز رسانی می شود. طراحی آن سبک تر، نازک تر و قوی تر است و قیمت آن 300 دلار امریکاست. 
سونی همچنین اعلام کرده است که کنسول های پلی استیشن 4 کنونی نیز با HDR سازگار می شوند و این به روز رسانی از هفته آینده از طریق به روز رسانی سفت افزاری صورت می گیرد. 
کنسول های پلی استیشن 4 با به روز رسانی قابلیت HDR از طریق سفت افزار باعث می شود توجه به ایکس باکس وان کمتر شود. 
البته در حالی که این اطلاعات توجه طرفداران را به خود جلب کرده است، بعضی ها در توییتر پلی استیشن 4 پرو را " چیزی غیر جذاب" خوانده اند. بعضی نیز از این که این کنسول ها با بلو- ری سازگار نیست آزرده خاطر شدند. 
دیسک های بلو ری UHD 4k روی پلی استیشن 4 پرو کار نمی کنند. این کنسول بازی های 4k HDR و رسانه های جاری 4K HDR را پشتیبانی می کند. 
پلی استیشن 4 پرو پاسخ سونی به مایکروسافت ایکس باکس اسکورپیو می باشد. این سیستم که در کنفرانس G3 معرفی شد تا کریسمس سال 2017 به فروش نخواهد رسید و قیمت آن تقریبا 600 دلار امریکا اعلام شده است. 
مایکروسافت گفته است که اسکورپیو می تواند بازی های 4K را اجرا کند. این شرکت دیگر اطلاعات مربوط به فروش ایکس باکس را منتشر نمی کند اما انتظار می رود که پلی استیشن 4 فروش بهتری نسبت به ایکس باکس وان داشته باشد. 
محصول دیگری که گیمرها منتظر آن هستند ساخت شرکت نینتندو است که قرار است دستگاه بازی قابل حمل خود، NX را در آینده نزدیک منتشر کند. 
شرکت نینتندو که به لطف بازی پوکمون گو جای خود را در شرکت های عظیم باز کرده است امیدوار است که با NX خود بتواند در سطر جدول بازار سخت افزار قرار گیرد. کنسول Wii U این شرکت که در سال 2012 منتشر شد با شکست بزرگی مواجه شد. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر