یک PC-on-a-stickWindows دیگر، اینباراز شرکت Pipo

یک PC-on-a-stickWindows دیگر، اینباراز شرکت Pipo

یک PC-on-a-stickWindows دیگر، اینباراز شرکت Pipo


این دستگاه اساسا یک Intel Compute Stick درست مانند Ideacentre Stick 300 از Lenovo است و بر اساس طرح عجیب و بدون شک منحصر به فرد Intel درست شده است، Pipo X1 حاوی یک پردازنده Intel Atom Z3735F، 2GBRAM، 32GB حافظه داخلی، یک خوانشگر کارت حافظه microSD، یک درگاه micro USB برای روشن شدن و یک درگاه با اندازه کامل USB می باشد.
Pipo X1، قصد دارد که مشکل فقداندرگاههایکافیبرایلوازمجانبی در Intel را حل کند، و همچنین یک درگاه USB میکرو اضافه کرده است که به این معنی است که می توانید از یک موس و یک صفحه کلید استفاده کنید، که هر دو به یک NUC متصل هستند بدون این که نیازی به USB هاب باشد. متاسفانه، یک تبدیل USB به میکرو USB ممکن است نیاز باشد. برای استفاده نکردن از فن بد شکلی کهIntel's compute stick روی تراشه اش داشت، Pipo از یک جلد فلزی استفاده می کند که تهویه اضافی روی سوراخ های کوچک روی جلد آن دارد. جلد فلزی هدایت حرارتی را افزایش می دهد، که باعث می شود گرما سریع تر از جلد های فلزی معمولی از بین برود. گرچه این راه حلی برای کاهش صدای دستگاه است ولی در مورد فن کوچک Intel هیچ گونه مشکل صدا وجود نداشت. در هر حال، درست مثل Intel، این دستگاه 802.11nWiFi و Bluetooth را پشتیبانی می کند.

تغییرات کوچک و البته کمی دیر
Pipo هر دو سیستم عامل Windows 10 و Android را پشتیبانی می کند که در این زمینه مانند Intel است که این امکان وجود دارد که می توان هر دو Windows و Ubuntu را روی سیستمشان نصب کرد. بوت سیستم عامل پیش فرض را می توان به آسانی با تنظیمات BIOS انتخاب کرد.
با این حال PC-on-a-stickنقص های زیادی دارد. طوری تبلیغ می شود که این دستگاه یک PC قابل حمل است در حالی که در اصل شما ناچارید به اندازه یک لپ تاپ معمولی کابل با خود حمل کنید. قدرت پردازش و حافظه DRAM آن ها از تلفن های هوشمند هم بدتر عمل می کند و حداقل در مورد Intel Compute Stick برای هردو Bluetooth و Wi-Fi از یک سیگنال رادیویی استفاده می کند که باعث می شود وقتی هر دو آن ها روشن هستند سرعت انتقال به شدت پایین بیاید.
ظاهرا، Pipo می خواهد که این X1 Atom stick  جایگزین Pipo X1 TV stick که با پردازنده Rockchip RK3066 کار می کرد شود. گرچه ارتقا در اینجا به معنی تقلید از طراحی Intel است، این محصول به بازار شلوغی قدم گذاشته است که محصولات مشابه  و ارزان تری از شرکتLenovo در آن ارایه شده اند ، در حالی که Splendo از Microsoft قصد دارد مشتریان Intel را با طراحی مشابه و در عین حال کاملا متفاوت جذب کند.
بر اساس NotebookItalia، هنوز هزینه و زمانی که این دستگاه ها قرار است عرضه شوند اعلام نشده اند.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر