این دوچرخه های الکتریکی تاشو در هر فضایی جا می شوند !

این دوچرخه های الکتریکی تاشو در هر فضایی جا می شوند !

حتی شرکت های بزرگ خودروسازی هم به ساخت و فروش این محصولات روی آورده اند !

فرض کنید که قادر هستید که یک وسیله حمل و نقل مصرف کننده انرژی پاک را در هر جایی با خود حمل کنید ؛ دوچرخه های تاشوی الکتریکی هم اکنون این رویا را عملی کرده اند . این وسیله نقلیه که با باتری کار می کند ، هم اکنون توانسته است در شهرهای بزرگ و پرترافیک محبوبیت زیادی را برای خود کسب کند .  

تولید یک دوچرخه الکتریکی که امکان تا کردن و گذاشتن آن در صندوق عقب یک خودرو و یا حتی یک کوله پشتی وجود داشته باشد ، می تواند دامنه آپشن های حمل و نقل مسافران را تا حد زیادی افزایش دهد . هم اکنون خودروسازان بزرگی مانند فورد و فلوکس واگن نیز توانسته اند به کمک تیم های تحقیقاتی خصوصی ساخت این دوچرخه ها را ممکن سازند . 

این سازندگان تا به حال محصولات متفاوتی را ساخته اند با وجود این در همه آن ها یک وجه مشترک وجود دارد  : ایده استفاده از یک وسیله نقلیه مجهز به دو چرخ با قدمتی 300 ساله به عنوان طرح اولیه که با چاشنی فناوری کمی بهینه سازی شده است .

مودی فلکس ( MoDe:Flex ) ، دوچرخه ای از طرف شرکت فورد که در صندوق عقب یک خودرو جا می شود !

می خواهید یک دوچرخه الکتریکی تاشو داشته باشید که بتوانید آن را در صندوق عقب خودروی خود بگذارید ، به سراغ شرکت فورد بروید . مودی فلکس سومین دوچرخه الکتریکی ساخته شده توسط فورد می باشد که شما می توانید آن را دولا کنید و در صندوق عقب یک خودرو و یا فضای بار اغلب خودروها قرار دهید . 

مودی فلکس می تواند به راحتی هزینه حمل و نقل مردم را کاهش دهد ، این دستگاه نرم افزار گوشی های هوشمند را نیز پشتیبانی می کند از این رو دوچرخه سواران به واسطه آن می توانند به نقشه مسیر دسترسی داشته باشند ، از ترافیک دوری کنند ، هزینه های فضای پارک وسیله نقلیه خود را بپردازند و علاوه بر این نسبت به شرایط آب و هوایی نیز آگاه شوند .

الکترون ( Elektron ) ، دوچرخه ای از طرف شرکت ترن بایسیکل ( Tern Bicycle ) که زیر میز هم جا می شود !

ترن بایسیکل اخیرا یکی از کوچک ترین دوچرخه های تاشوی الکتریکی جهان را ساخته است . شاسی سبک وزن این دوچرخه به کمک باتری 400Wh آن می تواند یک دوچرخه سوار را 99.78 کیلومتر جا به جا کند . اندازه این وسیله نقلیه آنقدر کوچک است که شما می توانید به راحتی آن را زیر میز تحریر خود نیز بگذارید . 

شرکت سازنده این دوچرخه می خواهد در ماه آینده یک کمپین مالی عمومی را راه اندازی کند تا به واسطه آن بتواند هزینه های ساخت چنین دوچرخه هایی را تامین نماید .

جی فلای بایک ( Gi FlyBike ) : دوچرخه ای که در مدت یک ثانیه تا می شود !

علت فروش موفق جی فلای بایک این است که یک دوچرخه سوار می تواند آن را در کوتاه ترین زمان ممکن تا کند . لوکاس تولئو ، یکی از موسسان شرکت سازنده این دوچرخه ، گفته است که در ساخت این محصول علاوه بر زمان استفاده ، نیاز به تولید نسل جدیدی از دوچرخه ها که بر مبنای اهداف اصلی حمل و نقل طراحی شده باشند نیز در اولویت قرار داشته است . 

این دوچرخه زیبا به یک تنه باریک مجهز شده که اجزای غیر ضروری آن را برای کاهش دادن وزن آن ، حذف کرده اند ، با وجود این می تواند تجهیزاتی ضروری مانند چراغ ، قفل هوشمند الکتریکی ، پورت شارژ ، اپلیکیشن پشتیبانی کننده بلوتوث گوشی هوشمند برای کنترل میزان روشنایی و ... را در اختیار دوچرخه سوار بگذارد . جی فلای نیز قرار است به زودی با کمک هزینه های عمومی ساخته شود .

یو آر بی – ای ( URB-E ) ، وسیله ای که همه جا شارژ می شود !

این اسکوتر تاشو مخصوص افرادی ساخته شده است که مجبور هستند که در مسیر جا به جایی خود از چند نوع وسیله نقلیه استفاده کنند . بدنه عجیب و چرخ های کوچک این وسیله نقلیه یکی از دلایلی می باشد که یو آر بی – ای نسبت به سایر هم نوعانش کمی متفاوت تر جلوه می کند . 

یو آر بی - ای برای شارژ شدن به آداپتور و یا شارژر خاصی نیاز ندارد و قادر است که با یک بار شارژ شدن سرنشین خود را در یک مسیر 32 کیلومتری با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت جا به جا کند . این اسکوتر کارآمد تنها 12.247 کیلوگرم وزن دارد و به نحوی سبک ترین اسکوتر موجود در بازار محسوب می شود . 

ایمپاسیبل بایسیکل ( Impossible Bicycle ) ؛ با کوله پشتی هم قابل حمل است !

ایمپاسیبل تکنولوژی نام سازنده ای است که در عملی کردن ایده های به ظاهر غیر ممکن تبحر خاصی دارد . این احتمال وجود دارد که بتوانیم بگوییم که دوچرخه تاشو ساخته شده توسط این سازنده در مقایسه با محصولاتی که توسط سازندگان دیگر ساخته شده است ، کمترین فضای ممکن را پس از تا شدن اشغال می کند . اندازه این دوچرخه به حدی می رسد که شما می توانید آن را در یک کوله پشتی بگذارید و با خود حمل کنید . ویژگی برتر دیگر این دوچرخه تقسیم وزن بسیار خوب آن می باشد . 

ایمپاسیبل بایسیکل 25 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و می تواند به کمک باتری خود با یک بار شارژ کامل به مدت 45 دقیقه سرنشینش را جا به جا کند . متاسفانه سازندگان این دوچرخه کمپین مالی آن را در سال 2014 تعطیل کردند به همین دلیل نمی توان گفت که آیا این دوچرخه باز هم ساخته می شود یا خیر .

بایک . ای ( bik.e ) ، دوچرخه ای از طرف شرکت فولکس واگن که اندازه اش پس از جمع شدن به اندازه یک چرخش می رسد !

فورد در سال 2015 با رونمایی کردن از دوچرخه الکتریکی تاشوی جدید خود توانست نظر همه مردم جهان را به خود جلب کند اما باید به این حقیقت اعتراف کرد که فولکس واگن قبل از آن ، در سال 2010 ، توانسته بود ایده ساخت دوچرخه های الکتریکی تاشو را عملی کند . محصول این خودرو ساز آلمانی برای اولین بار در نمایشگاه اتوشو 2010 چین در معرض عموم قرار گرفت .

بایک . ای 20 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و می تواند یک دوچرخه سوار را در یک مسافت 20 کیلومتری جا به جا کند . این دوچرخه از یک بدنه باریک و صندلی خاص بهره می برد و به همین دلیل اندازه آن پس از تا شدن به اندازه یک چرخش می رسد . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر