بهترین برند های روتر وایرلس

بهترین برند های روتر وایرلس

اگر قصد خرید روتر وایرلس دارید در کنار بسیاری از عوامل دیگر حتما به برند آن نیز توجه کنید. در این مقاله بهترین برندهای سازنده را به شما معرفی می کنیم.

خرید روتر وایرلس کار دشواری است. به خصوص که بسیاری از روترها این روزها طول عمر بسیار پایینی دارند. شاید قابلیت ها و سرعت آن ها بسیار بالاتر رفته باشد، اما از خیلی از نظرها بسیار افت داشته اند. 
اما هنوز هم برند هایی وجود دارند که به اعتبار محصولات خود اهمیت می دهند. در این مقاله بهترین برندهای روتر وایرلس را به شما معرفی می کنیم. 

برندهای خوب روتر چه مشخصاتی دارند؟
روترهای یک برند خوب لزوما خیلی پیشرفته نیستند. در اینجا در مورد مدل های خاص روتر یا قابلیت های ویژه صحبت نمی کنیم. بلکه برندهای خوب را به صورت کلی به شما معرفی می کنیم. 
هزینه: آیا چیزی که می خرید ارزش پول پرداختی را دارد؟ آیا چیزی بیشتر از پول پرداختی به شما می دهد؟ آیا قابلیت ها و هزینه ها با هم همخوانی دارد؟ 
کیفیت و اعتبار: طول عمر این محصولات خوب است؟ جنس این محصولات خوب است؟ یا برای ارزان تر شدن شرکت از جنس های بی کیفیت استفاده کرده است؟ طول عمر روتر شما چقدر است؟ 
پشتیبانی مشتری: آیا کسانی که یک محصول را خریده اند از آن راضی هستند؟ اگر نه شرکت سازنده چگونه پاسخ داده است؟ چقدر برای حل مشکل به شما کمک می کند؟ اگر یک محصول نیازهای شما را برآورده نمی کند شرکت سازنده برای راضی نگاه داشتن شما چه کارهایی می کند؟ 
البته برند یک محصول تنها یکی از عوامل متعددی است که وقتی که روتر می خرید باید به آن دقت کنید، اما یک عامل بسیار مهم است. هیچ چیز بدتر از این نیست که پول زیادی خرج یک روتر بکنید که شش ماه بعد خراب می شود و هیچ کس پاسخگو نیست. 

برندهای پیشنهادی روتر وایرلس
التبه هیچ برندی عالی و بدون عیب نیست. در دنیای تکنولوژی این امری طبیعی است. اما این برندها محصولات خوبی ساخته اند. که البته باز هم ممکن است با آن ها به مشکل بربخورید و این امر اجتناب ناپذیر است.
1-    گوگل 
شاید گوگل را به عنوان برند سازنده روتر نشناسید، اما این شرکت در سال 2015 با روتر آن هاب ( OnHub) خود وارد بازار شد و این روتر واقعا در نوع خود بی نظیر است. 
آن هاب دو نسخه دارد- یکی از آن ها ساخته شده توسط ایسوس و دیگری توسط تی پی لینک که هر دو برند های بسیار عالی هستتند. این دو تقریبا مشابه هستند، تنها فرق آن ها این است که تی پی لینک سیگنال های وای فای قوی تری دارد در حالی که ایسوس به شما اجازه می دهد با تکان دادن دست خود بین دستگاه های موجود در شبکه اولویت ایجاد کنید. 
این روتر خانگی یکی از بهترین هاست و اگر مشکل مالی ندارید حتما آن را در نظر بگیرید. گوگل تا به حال گوشی، تبلت و کروم بوک های بسیار خوبی ساخته است، چرا روتر نه؟ 

2-    تی پی لینک
در دنیای وسایل جانبی مربوط به شبکه تی پی لینک یکی از بهترین هاست. گرچه این شرکت چینی است، اما مانند دیگر دستگاه های " ساخت چین" این روترها مشکلات کیفیتی ندارند. 
تی پی لینک آرچر سی 3200 (TP-Link Archer C3200) روتری بسیار عالی با شش آنتن است که تا سه شبکه وایرلس را پشتیبانی می کند.
به طور خلاصه، تی پی لینک برای کسانی است که می خواهند خوب و ارزان خرید کنند. شاید بتوانید روترهایی به خوبی تی پی لینک بیابید، ولی نه با این قیمت. 

3-    ایسوس
در بین روترهای پیشرفته و یا ساده که در بازار موجود می باشد، ایسوس همیشه از بهترین ها بوده است، به خصوص اگر پول کافی برای خرید مدل های پیشرفته داشته باشید. البته این روترها خیلی پر زرق و برق هستند و بیشتر برای گیمرها ساخته شده اند. 

Asus RT-AC88U بهترین روتر مشتری محور در این لیست است. قیمت آن بسیار بالا و نزدیک به 300 دلار امریکاست که خیلی قیمت بالایی است، اما روترهای بسیار کمی می توانند با آن رقابت کنند. 
اگر می خواهید پول کمتری خرج کنید  Asus RT-AC3200 نیز گزینه بسیار خوبی است. 

4-    نت گیر
اگر می خواهید نت گیر خریداری کنید حتما یک نکته را در نظر بگیرید: مدل های گران قیمت بسیار عالی هستند در حالی که مدل های ارزان قیمت واقعا بد هستند. در هنگام خرید نت گیر این نکته را حتما در ذهن داشته باشید. 
Netgear Nighthawk X8 بهترین روتر مشتری محور موجود در بازار است. اما اگر قیمت 40 دلار برای شما خیلی زیاد است،  Netgear R6400 گزینه مناسب تری برای شماست. 
نت گیر می تواند بهترین روتر و یا بدترین روتر دنیا باشد، پس اگر در انتخاب آن شک دارید حتما نظر دیگر کاربران را در مورد آن بخوانید. 

5- لینک سیس
در زمان های گذشته لینک سیس بهترین روتر دنیا بود، اما الان اینگونه نیست. نمی گوییم که بد است ولی در هنگام خرید باید احتیاط کنید. 
نمونه های خوب لینک سیس از 150 دلار شروع می شوند، اگر می خواهید ارزان ولی خوب خرید کنید  Linksys WRT54GL گزینه مناسبی است. هم ارزان است و هم قابل اعتماد. از طرف دیگر اگر اینترنت پر سرعت دارید و از اینترنت زیاد استفاده می کنید Linksys WRT1900ACS گزینه مناسبی است. 
حتما مدل های بالای 150 دلار را خریداری کنید، در غیر این صورت اولی کسی نخواهید بود که با یک روتر درگیر می شوید که زیادی گرم می شود، قطع می شود و همیشه باید آن را ریستارت کنید. 

مدل روتر وایرلس شما چیست؟ 
شما می توانید هر برند روتر وایرلسی که می خواهید خریداری کنید. اما راستش را بخواهید فقط مدل هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم ارزش خریدن دارند. با این حال برند های دیگری نیز وجود دارند که بد نیست نگاهی به آن ها نیز بیندازید. 
•    آمپد وایرلس
•    بلکین
•    بوفالو
•    مدیالینک
•    سینولوژی
این برند ها در سایت هایی مانند آمازون و نیواگ ارزیابی پایینی دارند، و بیشترین دلیل آن طول عمر پایین آن هاست. البته می توان نظرات مثبتی در مورد آن ها یافت ، اما به سختی ( سینولوژی دستگاه های ذخیره داده  NAS بسیار عالی می سازد.)

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

pesar_khaleh121

یک‌شنبه, 21 شهریور 1395

چرا اسمی از مودمهای دی لینک برده نشده نمیخوام بگم خوبن ولی باید جایی داشته باشن توی این لیست چون در بازار ایران موجوده و از لحاظ امنیتی هم خوب کار کرده کیفیت خوبی هم داره هم از لحاظ شبکه وایرلس و هم به عنوان یک روتر

پاسخ

ثبت نظر