موافقت با راه‌اندازی سرویس پست مالی بین المللی در ایران

موافقت با راه‌اندازی سرویس پست مالی بین المللی در ایران

در نخستین اجلاس مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست (UPU )، راه اندازی سرویس پست مالی بین المللی در ایران با توجه به رفع تحریم ها مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین اجلاس روسای هیات مدیره و مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست، در پاریس با تاکید بر توسعه و نوآوری در صنعت پست برگزار شد.

در این اجلاس موضوع تجارت الکترونیک و دستاورد های آن برای بخش پست،  اقتصاد دیجیتال، خدمات پست مالی و داده های عظیم Big Data مورد بحث و تبادل نظر مدیران عامل پست کشورهای شرکت کننده قرار گرفت و کشورها بر استفاده از فناوری «بیگ دیتا» در امور پستی توافق کردند.

در حاشیه این اجلاس حسین مهری، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با مسئولین تراز اول و مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه از جمله ترکیه، هند و ژاپن ملاقات و گفتگو کرد.

راه اندازی سرویس پست مالی بین المللی در ایران

مهری با «عبدالله بوستو» مدیر عملیات و فناوری اتحادیه پستی جهانی دیدار کرد.

بوستو در این دیدار گفت: متعاقب پیگیری های بعمل آمده و با عنایت به رفع تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه پستی جهانی آمادگی دارد به محض ارائه درخواست از طرف ایران، گروهی از مشاوران خود متشکل از کارشناسان مالی و حقوقی اتحادیه پست را برای راه اندازی سرویس پست مالی بین المللی به جمهوری اسلامی ایران اعزام کند.

وی با تاکید بر اهمیت پست مالی در توسعه تجارت الکترونیک، قول مساعد داد تمامی تلاش خود برای احیای این سرویس حیاتی برای ایران به عمل آورد.

 احیای سرویس خدمات پرداخت پستی بین المللی در این ملاقات مجددا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران خواستار عملیاتی شدن توافق همکاری پستی با ترکیه شد

وی در دیدار با «کنان بزگییک» مدیرعامل پست ترکیه با ابراز خرسندی از تثبیت ترکیه به عنوان میزبان کنگره آتی اتحادیه ابراز امیدواری کرد که این کنگره در سطح انتظارات همه کشورهای عضو برگزار شود.

مهری با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری های پستی بین دو کشور در حضور وزرای ارتباطات دو طرف، مجددا بر آمادگی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برای عملیاتی شدن مفاد توافقات تاکید کرد.

بزگییک نیز با تایید نقطه نظرات مطروحه اظهار داشت: برگزاری کنگره فرصت مناسبی خواهد بود تا این موضوع به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 وی قول مساعد داد مراتب همزمان در حاشیه جلسات کنگره پیگیری شود. همچنین موضوع حمایت از مواضع دو طرف از دیگر موارد مورد تاکید در این دیدار بود.

تهران میزبان کنگره ۲۰۱۷ اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه

ملاقات با «ماساهیکو متوکی» عضو هیات مدیره پست ژاپن و کاندید ریاست شورای بهره برداری پستی از دیگر برنامه های مدیرعامل پست کشورمان در این سفر بود.

وی با اشاره به روابط مناسب ادارات پست دو کشور و سطح مناسب مراودات پستی اظهار داشت: دو کشور بعنوان اعضای اصلی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه نقش موثری در توسعه و تقویت همکاری های پستی در منطقه دارند.

متوکی با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره ۲۰۱۷ اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در تهران اظهار امیدواری کرد: کشورهای منطقه در بالاترین سطح و با توجه به مصوبات کنگره در این اجلاس شرکت کنند.

وی با اشاره به تجربه موفق برگزاری کنگره ۲۰۰۰ تهران خاطر نشان کرد: کنگره ۲۰۱۷ نیز با کیفیت بالایی برگزار شود؛ دو طرف همچنین بر موضوع حمایت از انتخابات یکدیگر در شوراهای مختلف اتحادیه تاکید کردند.

توسعه همکاریهای پستی ایران و هند

مهری در ادامه با «سود هاکار» مدیر عامل پست هند دیدار و گفتگو کرد.

هاکار که به عنوان یکی از سخنرانان اجلاس در فرانسه حاضر شده بود در دیدار با مدیرعامل پست کشورمان بر توسعه روابط و همکاریهای پستی دو طرف تاکید کرد. کنگره ۲۰۱۷ تهران، کاندیداتوری دو طرف در شوراهای اتحادیه از دیگر موضوعات مورد بحث و توافق بین دو طرف بود.

توسعه همکاری های پستی و حمایت از مواضع مشترک دو کشور در کنگره آتی نیز از جمله مهمترین موضوعاتی بود که مدیرعامل پست کشورمان در دیدار با مدیرعامل پست کشور هند، برآن تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین در ادامه ملاقات‌های خود با مدیران عامل پست کشورهای استرالیا، سوئیس، اردن، گابن و جیبوتی گفتگو کرد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر