با استفاده از این اسپری گوشی های خود را برای همیشه ضد آب کنید!

با استفاده از این اسپری گوشی های خود را برای همیشه ضد آب کنید!

معمولاً اسپری فوق آب گریز می تواند کاربرد های گسترده ایی در صنعت داشته باشند.با استفاده از این اسپری ها یک لایه هوا میان جسم و ماده اسپری شده قرار می گیرد و مانع از نفوذ آب به لایه سطحی جسم می گردد.

 به گزارش راسخون ، به تازگی محققان موفق به تولید اسپری جدیدی شده اند که به قدرت بیشتر و هزینه کمتر می توانند تاثیر محافظتی بلند مدت بر اسام داشته باشند.مواد آبگریز معمولاً دارای سطوح ناهمواری هستند که با قرار گرفتن یک لایه هوا در بین آنها می توانند مانع از تماس مایع با سطح شیء شوند. ولی مشکل این است که با گذشت زمان، این خاصیت کم کم از بین می رود و اجسام آسیب پذیر می گردند.

یک تیم تحقیقاتی به تازگی با استفاده از ترکیبی از دو پلاستیک به نام های پلی متیل متاکریلات و پلی اورتان موفق به ساخت ماده جدید شده اند که تا 60 برابر عملکرد قویتری از خود نشان می دهند.  از نظر مکانیکی، این پوشش بسیار پایدار است و بدون از دست دادن خواص آبگریزی خود می توانند در مقابل آسیب های ناشی از فرسودگی و سایش در بلند مدت مقاوم باشند.

این پوشش در مقابل اسید ، اشعه ماورای بنفش و حلال هایی چون الکل مقاوم است و با اسپری آن بر روی جسم می توان تا مدت 8 ماه جسم را از آسیب ها حفظ نمود. از جمله برنامه های کاربردی این ماده استفاده در لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله تلفن های هوشمند، علایم و تابلوهای خیابان، عایق کاری قایق و هواپیما می باشد.

این ماده در تمیز کردن پنجره های آسمان خراش ها موثر بوده و می توان از آن برای جلوگیری از جمع شدن بخار ها بر روی آیینه حمام استفاده نمود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر