کروم بوک (Chromebook) جدید ایسر (Acer) این بار با اندازه ای بزرگتر

کروم بوک (Chromebook) جدید ایسر (Acer) این بار با اندازه ای بزرگتر

در ماه می، گوگل اعلام کرد که قصد دارد برنامه های اندروید جدیدی را به سیستم عامل کروم (Chrome OS) اضافه کند. در نهایت دو سیستم عامل ادغام شدند و کروم بوک ها (Chromebooks) به وجود آمدند که کاربرد های بیشتری دارند (تعداد بسیار زیادی برنامه ی بیشتر روی این نوت بوک ها قابل اجرا می باشد).در ماه می، گوگل اعلام کرد که قصد دارد برنامه های اندروید جدیدی را به سیستم عامل کروم (Chrome OS) اضافه کند. در نهایت دو سیستم عامل ادغام شدند و کروم بوک ها (Chromebooks) به وجود آمدند که کاربرد های بیشتری دارند (تعداد بسیار زیادی برنامه ی بیشتر روی این نوت بوک ها قابل اجرا می باشد).

پس از مدتی کروم بوک ها (Chromebooks) بسیار پر طرفدار شدند. ایسر (Acer) نیز می بایست چنین فکری کرده باشد، چرا که همین چند روز پیش در کنفرانس IFA از کروم بوک (Chromebook) R13 رو نمایی کرد. درست مانند مدل R11، R13 هم یک لولای 360 درجه دارد، که این امکان را فراهم می کند تا این کروم بوک (Chromebook) از یک تبلت مسطح اندروید تبدیل شود. پس از مدتی کروم بوک ها (Chromebooks) بسیار پر طرفدار شدند. ایسر (Acer) نیز می بایست چنین فکری کرده باشد، چرا که همین چند روز پیش در کنفرانس IFA از کروم بوک (Chromebook) R13 رو نمایی کرد. درست مانند مدل R11، R13 هم یک لولای 360 درجه دارد، که این امکان را فراهم می کند تا این کروم بوک (Chromebook) از یک تبلت مسطح اندروید تبدیل شود. 

همان طور که از نام آن مشخص است R13 دارای یک صفحه نمایش 13.3 اینچی است. ایسر (Acer) بسیار مشتاق بود تا به این موضوع اشاره کند که این اولین کروم بوک (Chromebook) قابل تغییر است که صفحه نمایشی با این اندازه دارد. اگر طرفدار صفحه نمایش های بزرگ هستید، این ویژگی مخصوص نوت می باشد. این صفحه نمایش بسیار زیباست، با کیفیت فول اچ دی و رزولوشن (resolution) 1920 در 1080 که ال سی دی (LCD) آن LED-lit IPS است. پس از اندازه گیری های انجام شده، مشخص شد که اندازه ی آن 12.83 در 8.98 در 0.62 اینچ و وزن آن 3.28 پوند می باشد. به این ترتیب وزن کیف شما را افزایش نخواهد داد. گفته شده، هنگامی که این کروم بوک (Chromebook) به حالت تبلت تبدیل می شود، برای نگه داشتن آن به واسطه ی وزنش مشکل کوچکی دارد. در واقع این یک تبلت است که شما می خواهید به جای نگه داشتن آن در دامان خود، در هنگام استراحت آن را با یک دست بگیرید. 
هنگامی که صحبت از حالت تبلت می شود، این تصور وجود داشت که لولای آن آنقدر سخت است که بتوان آن را به هر سمتی خم کرد. به اندازه ی کافی استحکام دارد به گونه ای می توان R13 را در موقعیت های متفاوتی قرار داد: حالت استاندارد لپتاپ، حالت چادر، حالت ارائه و صد البته حالت مسطح تبلت. من فکر می کردم که صفحه ی لمسی آن قابلیت پاسخ گویی بالایی دارد اما در غرفه ی واحد آزمایشی فرصت بیشتری برای امتحان برنامه های بیشتر نبود. چیزی که بیش از همه باعث لذت من شد، صفحه کلید آن است. کلید ها عمق مناسبی برای کلیک کردن دارند، و این موجب می شود که کاربر احساس کند در حال انجام کاری نتیجه بخش است. 
R13 دارای یک پردازنده ی مدیا تک (MediaTech) چهار هسته ای M8173C CorePilot، وب کم (webcam) اچ دی (HD) در قسمت جلو برای کسانی که گفت و گو های اینترنتی دارند، به علاوه ی یک پورت (port) یو اس بی نوع سی در قسمت کناری می باشد. هم چنین دارای یک یو اس بی 3.0 HDMI، بلوتوث (Bluetooth) 4.0 و میکروفون و هدست معمولی جک است. 
ذخیره سازی این کروم بوک (Chromebook) در سه اندازه ی 16 گیگا بایتی، 32 گیگا بایت و 64 گیگا بایت می باشد. قیمت ها از 399 دلار شروع می شود و با شروع ماه اکتبر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

 

منبع خبر: faceit

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر