همه گلکسی نوت 7 های فراخوانده شده تا 19 روز آینده غیر فعال می شوند !

همه گلکسی نوت 7 های فراخوانده شده تا 19 روز آینده غیر فعال می شوند !

سامسونگ اخیرا یک طرح فراخوان را برای بازگرداندن همه گوشی های گلکسی نوت 7 که تا به حال توسط این سازنده صادر یا فروخته شده ، آغاز کرده است اما نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که جایگزینی این تعداد دستگاه گوشی همراه معیوب احتمالا چند هفته طول می کشد .

در این میان صحبت از جایگزینی حداقل 12.5 میلیون دستگاه گوشی همراه گلکسی نوت 7 با مدلی از این گوشی هوشمند می باشد که در ساخت آن از باتری های معیوب ساخته شده توسط Samsung SDI استفاده نشده است .

البته روند این فراخوان در کشورهای مختلف با یکدیگر فرق می کند به این نحو که برای مثال در ایالات متحده کاربران می توانند به راحتی در صورتی که یک نوت 7 را سفارش داده اند ، به جای آن یک گوشی پرچم دار دیگر نظیر گلکسی S7 و یا گلکسی S7 اج را دریافت کنند ؛ این کاربران علاوه بر این یک کارت هدیه 25 دلاری را نیز به طور رایگان به عنوان هدیه از طرف سازنده کره ای دریافت می کنند .

در سایر کشورها هم کاربران باید صبر کنند تا نمایندگی مجاز سامسونگ مدل سالم گوشی گلکسی نوت 7 را دریافت کند و با مدل معیوب کاربران جایگزین سازد . توصیه شده است که در طول این مدت کاربران دیگر از گوشی های خود استفاده نکنند ؛ طبق اطلاعات موجود این دسته از کاربران هیچ گوشی همراه دیگری را به عنوان جایگزین از طرف سامسونگ دریافت نمی کنند .

اخیرا سامسونگ و کمیسیون امنیت کالاهای مصرفی ( CPSC ) در این زمینه در یک بیانیه مشترک از همه کاربران گوشی های گلکسی نوت 7 خواسته اند که سریعا گوشی های خود را خاموش کنند و آن ها را به دلیل داشتن باتری های معیوب با مدل های سالم این دستگاه طی فرآیند آغاز شده ، جایگزین سازند .

حال سوالی که مطرح می شود این است که اگر که کاربران گوشی های گلکسی نوت 7 سامسونگ به هر دلیلی نخواهند که در این طرح جایگزین سازی شرکت کنند ، چه می شود ؟ جواب این است که این کاربران نیز نمی توانند برای مدت زمان زیادی از گوشی های خود استفاده کنند زیرا سازنده کره ای در نظر دارد که در روز 30 سپتامبر ( 9 مهر ) همه گوشی های معیوب را غیر فعال کند .

نماینده سامسونگ در این زمینه به یکی از کاربران ردیت ( Reddit ) با نام LimboJr گفته است که تا پایان ماه سپتامیر همه گوشی های فراخوانده شده توسط سامسونگ غیر فعال می شوند ؛ از این رو کاربران این گوشی ها هیچ راهی بجز تبعیت کردن از فرآیندی که سازنده کره ای در پیش روی آن ها گذاشته است ، ندارند .

بنابراین در صورتی که یکی از کاربران فبلت جدید سامسونگ هستید که تا به حال نمی خواستید از طرح جدید این سازنده تبعیت کنید ، به شما توصیه می شود که در مورد انتخاب خود تجدید نظر نمایید . 

 

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر