ربات های اوزوبوت هم بازی کودکان می شوند!

ربات های اوزوبوت هم بازی کودکان می شوند!

ربات جدید قابل برنامه‌ ریزی Ozobot پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه های قبلی این نوع ربات سرگرم کننده کرده است. این ربات جدید Ozobot Evo نام دارد.

اوزوبوت یک ربات اسباب بازی کوچک است که نوارهای رنگی روی کاغذ را تشخیص می دهد. این ربات سرگرم کننده به ارتقاء بزرگی دست پیدا کرده که آن را روشن تر، هوشمندتر، و اجتماعی تر می سازد. 


اوزوبوت اوو(Ozobot Evo) رباتی کوچک و استوانه ای به اندازه یک توت فرنگی است. شما می توانید آن را با این روشها برنامه ریزی کنید: رسم خطوط رنگی راه راه بر روی کاغذ، ایجاد برنامه های واقعی در زبان برنامه نویسی Ozoblockly بر روی یک کامپیوتر(ترکیبی از اسکرچ و لوگو)، و یا با استفاده از یک آیفون یا اپلیکیشن اندرویدی برای کنترل از راه دور ربات.


نادر همدا، مدیر عامل شرکت اوزوبوت گفت: اوزوبوت می خواست به ربات هایش شخصیت بیشتری بدهد، و آنها را بسیار سرگرم کننده و اجتماعی بسازد. بنابراین مدل جدید Ozobot با یک میدان بازی می آید که با بازی های آموزشی روزانه در اپلیکیشن کار خواهد کرد.

در حال حاضر این رباتها سنسورهایی برای کمک به آنها دارند که اگر جسمی در پشت سر، جلو یا اطراف آنها باشد، به آنها اطلاع دهند. شما می توانید یک اوزوبوت را با حرکت دادن دست خود در پشت آن لیز دهید. این رباتهای کوچک طیف وسیعی از صداها را، از خوشحال گرفته تا آشفتگی، ایجاد می کنند و به راحتی می توانند با صداها و رفتارهای بیشتر تکامل یابند.

یکی از ویژگی های احتمالی اوزوبوت در آینده، ممکن است این باشد که اگر کاربران مایل به رفتن به یک مکان فیزیکی هستند، صداها و الگوهای جدید را باز کند. همدا گفت با این کار اوزوبوت باز های بیشتری را در بیرون از خانه پیدا می کنید. 


اپلیکیشن اوزوبوت به کاربرانش اجازه می دهد با ربات های دیگران دوست شوند. هنگامی که  دوست شدند، ربات های مرتبط به موبایل های متصل به اینترنت، می توانند برای هم برنامه بفرستند، از طریق متن با یکدیگر چت کنند، و یا الگوهای ozomoji را برای نشان دادن احساساتشان ایجاد کنند.

منبع خبر: pcmag

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر