پردازنده‌های گرافیکی AMD یا Nvidia در اگزینوس‌های جدید سامسونگ

پردازنده‌های گرافیکی AMD یا Nvidia در اگزینوس‌های جدید سامسونگ

سامسونگ قصد دارد استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Mali در چیپ‌ست‌های اگزینوس را متوقف کند. به جای این شرکت سامسونگ با انویدیا یا ای ام دی همکاری خواهد کرد.

به گزارش جی اس ام، بر اساس خبر بسیار «اختصاصی» که اخیرا از سوی منابع ناشناس منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد تغییراتی در بخش پردازنده‌های گرافیکی چیپ‌ست‌های اگزینوس بدهد. گفته می‌شود سامسونگ در حال مذاکره با دو شرکت AMD و Nvidia است و به زودی شاهد توقف استفاده از پردازنده‌های Mali که توسط کمپانی ARM توسعه یافته است، در چیپ‌ست‌های اگزینوس خواهیم بود.

در حال حاضر شانس انویدیا برای کسب این جایگاه به علت معماری برتر Pascal بیش از ای‌ام‌دی است اما AMD نیز از پیش حذف شده نیست. معماری Polaris این شرکت اکنون در PS4 Pro استفاده می‌شود.

پیش از این اخباری منتشر شده بود که سامسونگ در سال 2017 نیز همچنان به استفاده از پردازنده گرافیکی Mali در اگزینوس جدیدش ادامه می‌دهد اما این بار از معماری HSA استفاده می‌کند. این معماری از توان CPU و GPU در کنار هم و به یک اندازه برای انجام دستورات استفاده می‌کند که باعث بهبود عملکرد نسبی می‌شود. اما اکنون به نظر می‌رسد که باید سال 2018 منتظر پردازنده گرافیکی تازه‌ای از سامسونگ باشیم که از تکنولوژی‌های لایسنس شده AMD و Nvidia در ساخت آن‌ها استفاده شده است.

از طرف دیگر شرکت کره‌ای به آرامی در حال توسعه تکنولوژی مودم CDMA خود است که طبق برنامه‌ریزی‌های سامسونگ سپتامبر 2017 زمان آغاز تست‌های مربوط به پشتیبانی شبکه‌های موبایلی این تکنولوژی است. این بدان معناست که احتمالا در گلکسی اس 9 که اوایل سال 2018 معرفی خواهد شد، تنها یک نسخه از پرچم‌دار سامسونگ با چیپ‌ست اگزینوس ارائه می‌شود و دیگر شاهد نسخه مجهز به چیپ‌ست‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام برای برخی بازارها نخواهیم بود. با این حرکت سامسونگ کوالکام را از بخش سخت‌افزاری پرچم‌دارانش اخراج خواهد کرد.

البته هنوز نمی‌توان به این شایعات اعتماد کرد اما احتمال درست بودن آن‌ها زیاد است، زیرا این حرکات در مسیر تغییرات سامسونگ برای تهیه تمام SoC‌هایش به وسیله خودش است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر