آمادگی فنلاند برای مبادله اطلاعات با ایران/ همکاری آموزشی دوکشور

آمادگی فنلاند برای مبادله اطلاعات با ایران/ همکاری آموزشی دوکشور

در پی دیدار وزرای ارتباطات ایران و فنلاند، موضوع آمادگی مبادله اطلاعات و نیز همکاری آموزشی و دانشگاهی دو کشور در خصوص نوآوری و فناوری های جدید ارتباطی، مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت ارتباطات اعلام کرد: در دیدار محمود واعظی با وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند، دو طرف ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همکاری های بخش خصوصی دو کشور تاکید کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در راست هیاتی از مقامات دولتی و بخش خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به فنلاند سفر کرده است. وی با آنا برنر وزیر ارتباطات و حمل و نقل این کشور دیدار و گفتگو کرد.

واعظی خواستار تولید مشترک نوکیا در ایران شد

واعظی در این دیدار با ارائه گزارشی از نقش و جایگاه حوزه ICT در توسعه کشور، به عنوان یک سیاست مبنایی دولت اعلام کرد: دولت ها برای تقویت بخش خصوصی و تامین منابع مالی و بانکی نیز نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه منابع بانکی کشور فنلاند برای اعطای خط اعتباری به شرکت های مهم از جمله شرکت نوکیا می تواند در جهت سرمایه گذاری مشترک و تولید مشترک در داخل ایران تأثیر گذار باشد، بیان کرد: ایران آمادگی دارد تا از این همکاری بهره برداری لازم را به دست آورد، البته این موضوع ابتدا باید توسط دولت فنلاند بررسی و نتیجه آن به ما منعکس شود.

در این دیدار وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند خاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان نماینده دولت آمادگی داریم که در کلیه زمینه های ارتباطی از جمله دولت الکترونیک و امنیت شبکه که امروز نقش مهم و اساسی در هر کشور دارد، همکاری لازم را انجام دهیم.

آمادگی فنلاند برای همکاری با ایران در حوزه خدمات موبایل

وی افزود: همچنین در دیجیتالی کردن خدمات بیشتر به مردم دو کشور در زمینه های سلامت ، حمل و نقل، آموزش و فراهم کردن فرصت های جدید تبادل داده ها و همچنین خدمات موبایل آمادگی لازم را برای همکاری مشترک اعلام می کنیم.

 وی بیان کرد: امروزه داده ها بعنوان سرمایه نقد کشورهای دنیا به حساب می آیند و باید آن ها را با رعایت و صلاح و منافع کشورها تبادل کرد.

وزیر ارتباطات و حمل و نقل فنلاند از آمادگی این کشور برای مبادله اطلاعات را با ایران خبر داد و گفت: با توجه به سفر آینده نزدیک رئیس جمهور فنلاند به ایران مایل هستیم که نقش شرکت های فنلاندی و حضور فعال تر آن ها را در بازار حوزه ICT ایران از جمله توسعه زیرساخت ها افزایش پیدا کند.

وی همچنین خواستار همکاری های آموزشی و دانشگاهی دو کشور در زمینه نوآوری و فناوری های جدید ارتباطی و استارتاپها که نقش مهم و قابل توجهی در بازار کسب و کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند، شد.

در این دیدار شرکت های بخش خصوصی از جمله شرکت های اپراتوری حاضر، گزارشی از دستاودرها و پیشرفت های کشور خود را ارائه و زمینه همکاری های مشترک را در خصوص انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری، پیشنهاد کردند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر