اپل و یک شروع مجدد برای پروژه‌ ماشین خودران

اپل و یک شروع مجدد برای پروژه‌ ماشین خودران

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اپل در تلاش است با اصلاح اشکالات و تغییرات بنیادین در پروژه‌ی ماشین خودران خود، تایتان، آن را با قدرت بیشتری پیش ببرد.

تقریبا تمام اصحاب رسانه و دنبال‌کنندگان تکنولوژی از این راز بزرگ اپل خبر داشتند که این شرکت در حال کار بر روی یک نوع خودروی الکترونیکی و خودران با با اسم رمز «پروژه‌ی تایتان» است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های شرکت اپل تا به حال بوده که سرمایه و افراد زیادی را به خود مشغول کرده بود.  مهندسین زیادی از شرکت‌های مختلف و معتبر خودروسازی جذب شرکت اپل شدند، پتنت‌های بسیاری ثبت شد و چندین زمین و ساختمان بزرگ برای محل کار و تحقیق روی این پروژه تهیه شد.

هر چند با فروکش کردن اخبار و شایعات مربوط به این پروژه به نظر می‌رسید که شرکت اپل قصد دارد تا این پروژه‌ی عظیم را کنار بگذارد، همانکاری که همتایش گوگل با بسیاری از پروژه‌های خود در این سال‌ها کرد، اما اخبار جدید این فرضیه را رد می‌کند. بر اساس گزارش منتشر شده در نیویورک تایمز، اپل بعد از تحقیقات زیاد و بررسی و تحلیل فعالیت‌های این پروژه، قصد دارد تا بار دیگر و با تغییرات کلی به خصوص در قسمت امکانات و استراتژی بازاریابی، باز هم آن را به حالت فعال در بیاورد.

اپل در همین مدت بعضی از کارمندان مشغول در این پروژه را از کار بیکار کرد تا با بازسازی آن، کیفیت بالاتر و رویکرد مشخص‌تری برای روند آن طی کند. اما با توجه به صحبت‌های تیم کوک مدیرعامل اپل و اخبار منتشر شده و طرح‌های اولیه‌ی اپل، بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد یک نسخه‌ی تجاری از این ماشین باشیم.

آینده‌ی ماشین‌های خودران را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ شرکت‌های تکنولوژی محور گوی سبقت را در بازار می‌ربایند یا اینکه نمی‌توانند حریف شرکت‌های محبوب و کهنه‌کاری مثل فورد و بنز بشوند؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر