سیستم جدید کادیلاک اجازه نمی‌دهد پشت فرمان خواب بروید!

سیستم جدید کادیلاک اجازه نمی‌دهد پشت فرمان خواب بروید!

فناوری خودروهای خودران روزبه‌روز در حال پیشرفت است و احتمالا تا چند سال آینده شاهد فراگیر شدن آن در خیابان‌های شهر محل سکونت خود خواهیم بود. اما صنعت اتومبیل‌سازی به‌دنبال راه‌هایی است که شما را آگاه نگه دارد.

به‌گفته وال‌استریت ژورنال؛ ابداع جدید کادیلاک به‌نام Super Cruise با ردگیری چشمان شما مطمئن می‌شود که حتی در حالت استفاده از سیستم نیمه خودران حواس شما کاملا جمع رانندگی باشد.این نوآوری در ابتدا در کادیلاک CT6 مدل 2017 به‌کار گرفته می‌شود. در صورتی‌که حواس شما به رانندگی و مسیر نباشد؛ این سیستم از هشدارهای صوتی و تصویری برای آگاه کردن‌تان استفاده می‌کند. اگر توجهی به این هشدارها نکنید؛ سیستم اطلاعات OnStar از طریق اینترکام با شما صحبت می‌کند. سیستم OnStar در کنار SuperCruise عرضه می‌شود. اگر باز هم اعتنایی به این هشدارها نکنید؛ آن‌وقت خودرو به‌صورت خودکار به کنار خیابان رفته و متوقف می‌شود.

البته این سیستم فقط در بزرگ‌راه‌ها و با در اختیار داشتن اطلاعات و جزئیات کامل نقشه‌ای کار می‌کند. اگر قرار است که خودروی شما به اراده خودش به کنار خیابان برود؛ برای ایمنی بیشتر نیاز به داشتن اطلاعات کافی دارد.

یکی دیگر از مسائلی که SuperCruise به آن توجه دارد این است که حتما دستان شما باید روی فرمان خودرو باشد. این مورد یکی از عمومی‌ترین روش‌های سازندگان برای اطمینان از ایمنی است. اما این‌ها کافی نیست. مارک رویس؛ قائم مقام جنرال موتورز در بخش توسعه محصول؛ در این خصوص می‌گوید: "به‌سادگی می‌توان به دستگاه‌های دست-روی-فرمان حقه زد و آن‌ها را شکست داد. به‌همین دلیل GM از روشی استفاده می‌کند که به‌راحتی نمی‌توان آن‌را دور زد."

مصرف‌کنندگان نسبت به اتومبیل‌های خودران نظرات مختلفی دارند. اما سازندگان و قانون‌گذاران دولتی با سرعت بسیار زیاد به‌دنبال پیشرفت این فناوری هستند. دانستن این اصل که بیشتر از 90 درصد تصادفات و سانحه‌های رانندگی ناشی از خطاهای انسانی است باعث شده تا هم بخش صنعت و هم بخش دولتی انگیزه بیشتری برای عملی کردن این پروژه داشته باشند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر