تدوین مقرراتی برای فعالیت پیام‌رسان‌ های بومی

تدوین مقرراتی برای فعالیت پیام‌رسان‌ های بومی

ما به دنبال سرویس‌های بومی و محلی هستیم چراکه پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام تمام سرورهایشان در بیرون از کشور است.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ رئیس مرکز ملی فضای مجازی از تدوین مقرراتی برای فعالیت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این مرکز خبر داد و گفت: مقررات ما در جهت تسهیل و تشویق شبکه‌های بومی خواهد بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سؤالی درباره موضوع انتقال سرور پیام‌رسان‌های خارجی به ایران گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی در حال مذاکره برای انتقال سرور به ایران هستند و خودمان نیز در حال تدوین شرایطی هستیم تا به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد و نحوه فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در کشور تعیین شود.

فیروزآبادی تأکید کرد: مقررات ما در جهت تسهیل و تشویق شبکه‌های بومی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال سرویس‌های بومی و محلی هستیم چراکه پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام تمام سرورهایشان در بیرون از کشور است لذا کاربران با محدودیت ارائه امکانات بر روی آن‌ها مواجه‌‌اند.

وی افزود: اگر سرویسی در ایران به‌صورت بومی وجود داشته باشد و یا در تهران دفتر داشته باشند خدمات الکترونیک،‌نظام بانکداری و تبلیغات را به‌صورت ساماندهی شده می‌توان بر روی آن ارائه داد و در این صورت به‌تدریج شاهد خواهیم بود که کاربران ایرانی از تلگرام و اینستاگرام به سرویس‌های داخلی مهاجرت خواهند کرد.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر