5 نکته برای آپدیت دستگاه خود به iOS 10

5 نکته برای آپدیت دستگاه خود به iOS 10

سیستم عامل iOS 10 به شکل رسمی برای دستگاه‌های تولیدی شرکت اپل عرضه شد. اما پیش از به‌روزرسانی به این نسخه، بهتر است بعضی نکات را رعایت کنید تا به‌روزرسانی شیرین‌تر و راحت‌تری داشته باشید.

همانطور که پیش از آن اپل در کنفرانس خود وعده داده بود، دیشب، ۲۳ شهریور، سیستم عامل iOS 10 به شکل رسمی برای دستگاه‌های تولیدی این شرکت عرضه شد. این به‌روزرسانی شامل آیپاد تاچ نسل ۶، آیپدهای جدیدتر از آیپد نسل چهار، آیپد مینی‌های ۲ و جدیدتر و گوشی‌های آیفون ۵ و جدیدتر می‌شود.

در مورد امکاناتی که این به‌روزرسانی بزرگ، یعنی iOS 10، برای دستگاه‌های اپلی به ارمغان می‌آورد نیز پیش از این توضیحات کاملی داده بودیم. همانطور که تیم کوک گفت این نسخه از سیستم عامل iOS یک به‌روزرسانی بزرگ است که امکانات و تغییرات زیادی را به همراه دارد. اما ممکن است شما هم تا به حال هنگام به‌روزرسانی‌ها به مشکلاتی خورده باشید. همانطور مثل مشکلاتی که دیشب به عنوان اولین شب عرضه دستگاه‌های زیادی بعد از به‌روزرسانی از کار افتاد. برای شما پیشنهادات و نکاتی داریم که دستگاه خود را بدون درد و نگرانی به‌روزرسانی کنید.
1- مطمئن باشید که دستگاه شما به اندازه‌ی کافی شارژ داشته باشد

البته که خود سیستم عامل اجازه نمی‌دهد که با میزان شارژ کم دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید و اکثر کاربران از اهمیت این موضوع اطلاع دارند، اما اجازه بدهید یک یادآوری برای دیگران داشته باشیم که اگر با شارژ حداقلی اقدام به اپدیت کنید ممکن است بخاطر طولانی شدن فرآیند به‌روزرسانی یا پیش آمدن مشکل برای دستگاه یا حتی خودتان، فرصت شارژ کردن مجدد و به موقع را از دست بدهید و به دستگاه آسیب برسد. پس قبل از شروع به اندازه‌ی کافی آن را شارژ کنید.
۲- از اطلاعات خود فایل پشتیبان تهیه کنید

با اینکه ممکن است ظاهر همه چیز خوب باشد، اما هیچ کس نمی‌داند حین آپدیت کردن چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد. ممکن است بسته‌ی به‌روزرسانی درست بارگزاری نشود، با مشکل نصب شود یا هر مشکل دیگری که باعث از دست رفتن اطلاعات یا از کار افتادن دستگاهتان شود. بهترین راه پیشگیری این است که همین الان آیتونز را باز کنید و یک بکاپ کلی از اطلاعات دستگاهتان بگیرید.
۳- مقداری حافظه‌ی داخلی دستگاه را خالی کنید

اپل اعلام کرد که دستگاه‌های ۱۶ گیگابایتی را از چرخه‌ی تولید آیفون خود کنار خواهد گذاشت، اما به‌روزرسانی iOS 10 تنها شامل آیفون ۷ نمی‌شود و دستگاه‌های ۱۶ گیگابایتی زیادی هستند که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند و البته این بدون احتساب آیفون ۵ سی ۸ گیگابایتی است. برای دانلود و عملکرد صحیح سیستم عامل و به‌روزرسانی شما حداقل به ۲ گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. پس قبل از فشار دادن دکمه‌ی نصب iOS 10 برنامه‌ها و فایل‌های خود را پاکسازی کنید.
۴- مطمئن شوید دستگاه شما شامل به‌روزرسانی iOS 10 می‌شود

یکی از افتخارات اپل به‌روز بودن اکثر دستگاه‌های این شرکت است، اما باز هم دستگاه‌های قدیمی‌ای وجود دارند که هنوز در چرخه‌ی استفاده قرار دارند اما خارج از رده محسوب شده و به‌روزرسانی را دریافت نمی‌کنند. اگر به این مورد شک دارید به لیست زیر نگاهی بیاندازید.

۵- به شبکه‌ی ارتباطی مطمئن متصل شوید

حجم فایل دانلودی سیستم عامل iOS 10 نسبت به دستگاه شما متغیر است، اما شما باید حجمی نزدیک به یک گیگابایت را مصرف کنید. غیر از این قطع و وصلی زیاد در هنگام دانلود به‌روزرسانی ممکن است باعث آسیب رساندن به روند به‌روزرسانی شود. سعی کنید با مطمئن‌ترین و پرسرعت‌ترین اتصال شبکه‌ای که در دسترس دارید این عمل را انجام بدهید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر