شیائومی Mi5s قدرتمند تر از همیشه ؛ مجهز به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 و رم 6 گیگابایتی !

شیائومی Mi5s قدرتمند تر از همیشه ؛ مجهز به یک پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 821 و رم 6 گیگابایتی !

مدتی از عرضه گوشی پرچم دار شیائومی Mi5 در بازار می گذرد . سازنده چینی در کنگره جهانی موبایل 2016 بارسلونا از این گوشی هوشمند رونمایی کرد تا آن را به عنوان رقیبی برای سایر گوشی های پرچم دار نظیر گلکسی S7 سامسونگ و ال جی G5 وارد بازار کند .

این گوشی پرچم دار هم اکنون چند ماهی است که وارد بازار شده و یکی از پرفروش ترین گوشی های بازار چین محسوب می شود با وجود این سازنده چینی در حال حاضر فروش خوبی ندارد زیرا دیگر جزیی از گروه سه عضوی گوشی سازهای برتر چین محسوب نمی شود . منابع خبری اخیرا اعلام کرده اند که شیائومی می خواهد چند گوشی جدید را با قابلیت هایی بهتر از قابلیت های مدل Mi5 وارد بازار کند .

موضوع این نوشتار در واقع گوشی های شیائومی Mi5s و Mi Note 2 می باشد که قرار است در آینده ای نزدیک در معرض عموم قرار بگیرند . طبق اطلاعات موجود گوشی Mi5s مدل ارتقاء یافته Mi5 می باشد که علاوه بر طراحی جدید ، به سخت افزارهای قدرتمند تری نیز مجهز شده است . ظاهرا مدل Mi Note 2 هم پرچم دار بعدی گوشی ساز چینی است که جایگزین Mi Note محسوب می شود . شیائومی در اوایل سال 2015 از گوشی Mi Note رونمایی کرد .

مشخصات فنی

امروز جزییات جدیدی درباره گوشی شیائومی Mi5s منتشر شد . این جزییات از این امر حکایت می کنند که Mi5s مانند مدل قبل خود از یک نمایشگر5.15 اینچی بهره می برد و البته با این تفاوت که نمایشگر گوشی جدید قابلیت 3D تاچ را نیز پشتیبانی می کند ، از این رو می توان گفت که این نمایشگر یک نمایشگر حساس به فشار محسوب می شود .

منابع خبری علاوه بر این اعلام کرده اند که شیائومی در ساخت گوشی جدیدش از یک پردازشگر چهار هسته ای 2.4 GHz کوالکام اسنپدراگون 821 ، واحد پردازش گرافیکی Adreno 530 650MHz ، رم 6 گیگابایتی ، حافظه داخلی 256 گیگابایتی ، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت OIS و باتری 490mAh با قابلیت پشتیبانی شارژ سریع 3 استفاده کرده است . 

طبق اطلاعات موجود این گوشی هوشمند توانایی پشتیبانی دو نانو سیم کارت را دارد و از ویژگی های اتصالی NFC و بلوتوث 4.2  نیز بهره می برد . این گوشی پرچم دار جدید یک دستگاه با ضخامت 7.25 میلی متر و وزن 147 گرم می باشد .

هنوز در مورد زمان عرضه این محصول مطلبی منتشر نشده است با وجود این انتظار می رود که شیائومی این گوشی پرچم دار را به همراه مدل Mi Note 2 وارد بازار کند .

منبع خبر: android geeks

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر