"Groove" سرویس پخش موسیقی جدید مایکروسافت جایگزین سایت ایکس باکس موزیک شد

"Groove" سرویس پخش موسیقی جدید مایکروسافت جایگزین سایت ایکس باکس موزیک شد

مایکروسافت به تازگی با تغییر نام استریم موزیک خود از ایکس‌باکس موزیک به Groove تغییر نام داد.

مایکروسافت به تازگی با تغییر نام استریم موزیک خود از ایکس‌باکس موزیک به Groove تغییر نام داد.یکی از مسئولان مایکروسافت علت این تغییر نام را گیج‌کننده بودن آن برای کاربران عنوان کرده است. بسیاری از کاربران با شنیدن نام Xbox Music گمان می‌کنند که این سرویس تنها به کاربران ایکس‌باکس مایکروسافت تعلق دارد در حالی که ایکس‌باکس موزیک یا همان پخش موسیقی آنلاین مایکروسافت به صورت کراس پلتفرم روی ویندوز، ویندوزفون، ویندوز RT، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس ۳۶۰، اندروید، iOS و همینطور تحت وب در دسترس کاربران قرار می گیرد.Groove به معنی حس دریافتی از ریتم موسیقی است.

با جدید شدن این برند تجاری پخش موزیک،آدرس سایت هم تغییر پیدا کرد.آدرس قبلی این سرویس music.xbox.com بود که به music.microsoft.com تغییر کرده است.این سرویس از نظر سرعت ارتقا پیدا کرده است همچنین طراحی ساده و مینیمالی که در کل باز طراحی ویندوز 10 استفاده شده است برای این سرویس نیز استفاده است.البته هنوز  در مراجع به این سایت نارسایی هایی دیده می شود و هنوز منظم و بدون باگ نیست. برای مثال اگر به قسمت پلیر وب بروید با پیام مسدود بودن فعلی این قسمت بر خواهید خورد که به شما اطلاع می دهد که در حال حاضر سعی می کنیم که مشکل را بر طرف کنیم  به زودی مراجع کنید و اگر بعد از چند دقیقه مراجعه کنید این مشکل وجود نخواهد داشت و به راحتی می توانید موزیک مورد علاقه تان را گوش کنید.البته  گاهی این پخش هم صورت نمی گیرد به هر حال در چند روز آینده این سرویس به طور کلی تکمیل خواهد شد.

یکی از ویژگی های جذاب این سرویس امکان استفاده از One Drive است.

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر