نگاه اولیه به سونی اکسپریا ایکس زد

نگاه اولیه به سونی اکسپریا ایکس زد

سونی اکسپریا ایکس زد بهترین تلاش تاکنون سونی در دنیای موبایل به حساب می‌آید: پرچم‌داری با طراحی تکامل یافته، قابلیت مقاومت در برابر آب آشنای سری اکسپریای سونی و تمرکز بر روی حفظ سلامت باتری در بلند مدت.

اکسپریا ایکس زد مدت زیادی نیست که به دست ما رسیده و برای بررسی کامل و انجام دقیق آزمایشات خود بر روی آن، نیاز به مدت زمان بیشتری داریم. اما قبل از آن تصمیم گرفتیم که پرچم‌دار جدید سونی را جعبه گشایی کنیم و برداشت‌های اولیه‌ی خود را در مورد اکسپریا ایکس زد با شما به اشتراک بگذاریم.

اولین چیزی که در مورد ایکس زد جلب توجه می‌کند، طراحی آن است: در حالی که هنوز هم پرچم‌دار جدید ژاپنی‌ها طراحی مستطیل شکل و تیزی در لبه‌ها دارد، اما حالا کناره‌ها با خمیدگی خاصی تراش خورده‌اند، خمیدگی که سونی آن را طراحی «منحنی» جدید خود می‌نامد. این طراحی در واقع هم در دست گرفتن گوشی را لذت‌بخش‌تر می‌نماید و ارگونومی دستگاه را بهبود بخشیده است. ایکس زد دارای صفحه‌ی نمایشی 5.2 اینچی است. ابعاد این دستگاه، برای یک گوشی 5.2 اینچی کاملاً بزرگ به نظر می‌رسد. اکسپریا ایکس زد 161 گرم وزن دارد و ضخامت آن 8.1 میلی متر می‌باشد. به خاطر عدم وجود انحنا در قسمت پشت دستگاه و فلت بودن آن، ضخیم بودن دستگاه کاملاً به چشم می‌آید.

در درون بدنه‌ی سامورایی جدید سونی، پردازنده‌ی رده بالای اسنپ دراگون 820 از شرکت کوالکام قرار گرفته است. چیپستی که در اکثر پرچم‌داران سال 2016 کمپانی‌های مختلف حضور داشته است. سونی برای این دستگاه 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته و البته خوشبختانه امکان افزایش میزان حافظه، از طریق درگاه حافظه‌ی خارجی وجود دارد.

در نهایت به تغییر بزرگ و هیجان انگیز اکسپریا ایکس زد می‌رسیم؛ دوربین‌ها. سونی ادعا می‌کند که برای این اسمارت فون، از یک لنز دوربین سفارشی 23 مگاپیکسلی استفاده کرده است که دارای تثبیت کننده‌ی تصویر نرم افزاری 5 محوره می‌باشد. به لطف این تکنولوژی قادر خواهیم بود تا ویدئوهایی با کیفیت فوق‌العاده بالا ضبط کنیم. فوکوس خودکار لیزری هم برای بالا بردن سرعت فوکوس در این پرچم‌دار جدید مورد استفاده قرار گرفته است.

در درون جعبه‌ی سونی اکسپریا ایکس زد آیتم‌های زیر وجود داشت:

  •     شارژر دیواری 5 ولتی و 1.5 آمپری (7.5 واتی)
  •     کابل یو اس بی از نوع Type-C
  •     دفترچه‌ی راهنمای کاربر

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر