اپل جک هدفون را حذف می کند و به جای آن هدفون بی سیم بسیار معمولی اضافه می کند

اپل جک هدفون را حذف می کند و به جای آن هدفون بی سیم بسیار معمولی اضافه می کند

اپل اعلام کرده است که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس جک هدفون را حذف کرده و به جای آن هدفون های وایرلس اضافه می کند.

در روز معرفی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، فیل شیلرمعاون ارشد رئیس اپل روی صحنه آمد و توضیح داد که به چه دلیل در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس جک هدفون 3.5 میلی متری حذف شده است و به جای آن هدفون وایرلس با پشتیبانی هدفون سیم دار که توسط درگاه نوری اضافه شده است. 
البته در دنیای اینترنت این موضوغ با تمسخر رو به رو شد. حذف جک هدفون و اتکا به درگاه نوری برای لوازم جانبی به این معنی است که دیگر نمی توانید گوشی خود را شارژ کنید و همزمان با آن به چیزی گوش دهید. در ابتدا این موضوع خیلی مشکل ساز نخواهد شد ولی طول عمر باتری با گذر زمان کاهش می یابند و ممکن است شما را کلافه کند. بسیاری از ما در حالی که گوشی خود را شارژ می کردیم با آن به موزیک یا چیزهای دیگر گوش می دادیم، دیگر با آیفون 7 این کار امکان پذیر نیست.


ایرپادهای وایرلس جدید اپل بیشتر سوال برانگیز بوده تا پاسخگو. با قیمت 159 دلار، این ایرپادها بسیار گران قیمت هستند.البته از بسیاری از دیگر هدفون های وایرلس ارزان تر هستند اما قابلیت های کمتری دارند.  نبودن دکمه به این معنی است که شما باید برای انجام همه کارهای خود از سیری استفاده کنید. 
اپل همچنین اعلام کرد که اتصال وایرلس جدید و مخصوصی برای پردازنده W1 جدید خود ایجاد کرده اند اما با وجود ایرپاد تنها تا پنج ساعت می توان با گوشی به چیزی گوش داد و این قابلیتی است که دیگر هدفون های بلوتوثی بسیار ارزان قیمت تر ارائه می دهند. هدفون های گران قیمت تر و یا هدست ها از 6 تا 12 ساعت استفاده مداوم را پشتیبانی می کنند. 
سیستم صوتی بلوتوثی مشکلاتی در کیفیت و تاخیر دارد، اما اپل هیچ اطلاعاتی در مورد این که هدفون های جدیدش از این مشکلات اجتناب می کنند توضیحی نداد. قراردادن یک تراشه درون ایرپاد بسیار جالب است، اما جالب با بهتر دو مفهوم کاملا جدا هستند. 
اپل قول داده است که این هدفون ها قابلیت های دیگری از جمله کیس قابل شارژ که تا 24 ساعت شارژ را نگاه می دارد، قابلیت تشخیص قرار داشتن گوشی ها در گوش فرد و تنظیم شدن با دستگاه هایی که در نزدیکی قرار دارند خواهند داشت. اپل هیچ چیزی در مورد این که ایرپادها قابلیت جفت شدن با دیگر دستگاه ها و اتصال بلوتوث را دارند یا خیر حرفی نزده است. البته اشاره شده است که ایرپاد فقط با دستگاه هایی که 10 iOS و macOS Sierra را اجرا می کنند سازگار است که شامل آیفون 5، آیپد مینی 2، آیپد نسل 4، آیپد ایر و نسل ششم آیپاد تاچ می شود. 


تنها کار تعجب آوری که اپل کرده است قیمت این دستگاه است. 159 دلار برای هدفون با زمان استفاده معمولی و سازگاری محدود واقعا چیز جالب و هیجان انگیزی نیست. شاید حذف جک هدفون 3.5 میلی متری باعث بهتر شدن کیفیت صدا شود اما جای کمی که جک هدفون می گرفت باعث بالا رفتن طول عمر باتری نمی شود و همچنین تاثیری در نازکی این دستگاه نداشت است. 
دیگر شرکت ها راهی برای ضدآب کردن دستگاه های خود بدون حذف جک هدفون یافته اند. در حال حاضر تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که منتظر بمانیم و ببینیم که آیا واقعا سیستم صوتی وایرلس همانطور که شیلر قول داد خوب خواهد بود یا خیر. کیفیت ایرپاد های اپل هیچ گاه آنقدر خوب نبوده است که بخواهیم 160 دلار برای آن بپردازیم و استفاده از آن نیز بسیار راحت نیست. شاید برای کارهای معمولی بتوان از آن استفاده کرد ولی برای اهداف ورزشی به درد نمی خورند. 
شرکت اپل قول پیشرفت و بهبود در محصولاتش را داده است، اما تصمیم این شرکت برای حذف قابلیت های خوب و تعویض آن با لوازم جانبی بسیار گران قیمت که اصلا نمی ارزند کاری هوشمندانه نبوده است. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر