انتشار اندروید نوقا برای HD2

انتشار اندروید نوقا برای HD2

این روزها اخبار عجیب و غریب بسیاری در حوزه آی‌تی منتشر می‌شود اما عرضه آپدیت اندروید نوقا برای یک گوشی پایین‌رده که هفت سال پیش معرفی شده واقعا نوبر است!

موضوع ارتقا نرم‌افزاری گوشی‌های اندرویدی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که کاربران از شروع کار این سیستم‌عامل با آن مواجه بوده‌اند. گجت‌های اندرویدی عموما بیش از 2 سال پشتیبانی نرم‌افزاری نمی‌شوند و این در حالیست که بعضی گوشی‌ها هم کاملا بدون دریافت هیچ آپدیتی منقرض شده‌اند. مقایسه این وضعیت با پشتیبانی نرم‌افزاری iOS اسف‌بار است زیرا پرچمداران چندین سال پیش اپل هنوز هم آپدیت‌های جدید کمپانی را دریافت می‌کنند و اندروید در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد. البته حالا یکی از گوشی‌های دوست‌داشتنی اچ‌تی‌سی که با نام HD2 شناخته می‌شود یک‌تنه پرچم اندروید را تا خط پایان حمل می‌کند!

این گوشی میان گوشی‌بازها به خوبی شناخته‌شده است اما شاید کاربران عادی آشنایی چندانی با آن نداشته باشند که مهم‌ترین دلیلش بهره‌گیری گوشی از سیستم‌عامل ویندوز است. این گوشی برای اولین‌بار در نوامبر 2009 یعنی 7 سال پیش بر پایه ویندوز موبایل 6.5 رونمایی شد که در سال 1388 نیز با قیمت 850 هزار تومان وارد بازار ایران شد. متخصصان حرفه‌ای حوزه آی‌تی تاکنون آپدیت‌های متعددی برای آن منتشر کرده‌اند که از جمله آن‌ها باید به اندروید لالیپاپ، مارشملو، ویندوزفون 8 و حتی ویندوز RT اشاره کرد. در حالی که هیچکس تصور نمی‌کرد آپدیت دیگری برای اچ‌دی2 عرضه شود باخبر شدیم اندروید نوقا نیز برای آن پورت شده است!

یکی از حرفه‌ای‌ترین کاربران فوروم XDA Developers به نام <<macs18x>> این نسخه از اندروید را با گوشی سازگار نموده و آپدیتی غیررسمی برای آن ارائه کرده است. در حالی که از امکانات نچندان دلچسب گوشی تنها اتصال وای‌فای و بلندگوها کار می‌کنند باز هم در نوع خود اتفاقی جالب است. از جمله مشخصات این گوشی هفت ساله باید به نمایشگر 4.3 اینچی با رزولوشن 480 در 800 پیکسل، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون S1، فضای رم 437 مگابایتی و باتری 1230 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. شاید خنده‌دار باشد در حالی که بسیاری از گوشی‌های ساخته‌شده در 2 یا 3 سال پیش دستشان به اندروید مارشملو هم نمی‌رسد، اچ‌دی‌2 هفت ساله که حتی از دوربین جلو هم بی‌بهره است به اندروید نوقا مجهز می‌شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر