احتمال سرمایه‌گذاری اپل در واقعیت افزوده

احتمال سرمایه‌گذاری اپل در واقعیت افزوده

به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت اپل روی فناوری واقعیت افزوده تمرکز کرده و در حال سرمایه‌گذاری در این عرصه است.

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، به‌تازگی در زمان انجام یک مصاحبه اعلام کرد: «دو فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده وجود دارد که هر دوی آن‌ها شگفت‌انگیز هستند؛ اما از دیدگاه من واقعیت افزوده موضوع بزرگ‌تر و جذاب‌تری است. این فناوری به ما اجازه می‌دهد در حالی که نشسته‌ایم، در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده، با هم صحبت کنیم و بتوانیم یکدیگر را ببینیم.»
تیم کوک در گذشته نیز به دفعات در مورد دو فناوری یاد شده صحبت کرده است. وی در ماه اگوست سال 2016 به صورت غیرمستقیم تأیید کرد اپل در حال تحقیق روی واقعیت افزوده است. از طرفی به نظر نمی‌رسد اپل فناوری واقعیت مجازی را کنار گذاشته باشد. مدیرعامل اپل گفت: «واقعیت مجازی باعث می‌شود کاربران یک تجربه‌ی عالی به دست آورند؛ اما از نظر تجاری، این فناوری احتمالاً موردتوجه زیادی قرار نگیرد. از طرفی این فناوری در زمینه‌های آموزشی و بازی‌های ویدئویی از ظرفیت بالایی برخوردار است.»
تیم کوک با اظهارنظر در مورد فناوری واقعیت ترکیبی (Mixed-reality) مایکروسافت گفت: «ما فکر می‌کنیم این نوع فناوری‌ها فرصت بزرگی را برای شرکت و مشتری‌های آن‌ها فراهم می‌کنند؛ بنابراین روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»
شرکت اپل در زمان معرفی آیفون 7 (iPhone 7) نیز، نسخه‌ای از بازی واقعیت افزوده‌ی پوکمون گو (Pokemon Go) را برای ساعت هوشمند جدید خود معرفی کرد که بیان‌گر فعالیت این شرکت در واقعیت افزوده است.
به‌علاوه گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شرکت اپل از ابتدای سال 2016، افرادی را برای کار روی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استخدام کرده است. این گزارش زمانی منتشر شد که اپل شرکت تازه تأسیس فلایبای مدیا (Flyby Media) را خرید.
با وجود این که اپل هنوز فعالیت روی واقعیت افزوده را به‌طور رسمی تأیید نکرده است؛ گزارش‌های بالا نشان می‌دهد این شرکت احتمالاً در حال کار روی این فناوری است و در آینده‌ی نزدیک سخت‌افزارهای جدید خود را معرفی می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر