راز خش خش کردن گوشی های آیفون 7s در چیست ؟!

راز خش خش کردن گوشی های آیفون 7s در چیست ؟!

آیا آیفون شما هم صدای خش خش می دهد ؟ برخی از کاربران گفته اند که زمانی که قدرت پردازشی این دستگاه به حداکثر مقدار خود می رسد ، چنین صدایی تولید می شود . طبق خبر های منتشر شده ، خبرگزاری 512 پیکسل ( 512 Pixels ) هم این موضوع را تایید کرده است .

گزارش های منتشر شده توسط سایر منابع خبری نیز این مطلب را تایید کرده است . حال سوالی که مطرح می شود این است که چه چیزی در آیفون جدید باعث می شود که چنین صدایی به وجود آید ؟

استفان هکت از خبرگزاری 512 پیکسل اولین شخصی بود که این صدای عجیب را گزارش کرد . بعد از انتشار این گزارش کاربران دیگری نیز بلافاصله وجود آن را تایید کردند که دارل ایترینگتون از سایت خبری تک کرانچ ( TechCrunch ) نیز یکی از این افراد می باشد . 

در حال حاضر چند تئوری به عنوان علت این مشکل مطرح شده است با وجود این کوپرتینو هنوز هیچ یک از آن ها را تایید نکرده و جواب درستی به این معما نداده است .

جان فنگاس از سایت ان گجت ( Engadget )  می گوید : " برخی از متخصصان می گویند که عامل تولید کننده این صدا سیم پیچ های موجود در گوشی و یا سایر قطعات تولید کننده اثر الکترومغناطیسی می باشد ؛البته این مشکل سراسری نیست زیرا من یک آیفون 7 را با استفاده از تست آیس استورم اکستریم 3D مارک ( 3Dmark ) بررسی کرده ام . این تست یک بنچ مارک بررسی کننده سطح کارایی دستگاه های الکترونیکی می باشد که پردازشگر یک وسیله را تحت فشارهای بسیار بالایی قرار می دهد . آیفون 7 تست شده از این طریق هیچ گونه صدایی را ایجاد نکرده است . "

 مارکو آرمنت ، یک نویسنده و برنامه نویس iOS ، با لحنی طنز گونه در رابطه با این موضوع مطلب زیر را بیان کرده است :

" این صدا در جواب به هیجان زده شدن کاربران در هنگام عمل کردن پردازشگرهای مک با حداکثر توان ، توسط گوشی های آیفون تولید می شود . "

اینسایدر اپل هم گفته است که احتمالا عامل تولید کننده این صدا دستگاه های فرستنده RF و یا برخی دیگر از قطعات که با سیستم اسپیکر گوشی در ارتباط هستند ، می باشد .

خبرگزاری گیزمودو ( gizmodo ) در این زمینه با اپل تماس گرفته اما ظاهرا کوپرتینو هنوز جوابی قطعی به این مسئله نداده است . ظاهرا اپل گوشی استفان هکت را تعویض کرده است تا بتواند به نحوی نسبت به مشکل پیش آمده مسئولیت خود را ایفا کند . این جایگزین سازی برای کاربران می توان 5 – 7 روز زمان بر باشد . 

منبع خبر: gizmodo

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

arash

سه‌شنبه, 30 شهریور 1395

iPhone 7s نیموده هنوز!!!! تاره 7 اومده!

پاسخ

مجتبی ذکایی

سه‌شنبه, 30 شهریور 1395

بله اما ظاهرا مشکل دارن!

پاسخ

ثبت نظر