آیفون 7 گلکسی S7 را در تست مقاومت زیر آب شکست داد ؛ در یک شیرجه آزاد از یک هلکوپتر هم همچنین !

آیفون 7 گلکسی S7 را در تست مقاومت زیر آب شکست داد ؛ در یک شیرجه آزاد از یک هلکوپتر هم همچنین !

آیفون 7 در رده بندی IP67 و گلکسی S7 در رده بندی IP68 قرار دارد .

آیفون 7 اولین گوشی از طرف شرکت اپل می باشد که در مقابل نفوذ پذیری آب مقاوم سازی شده است . به گفته اپل این گوشی هوشمند شاخص رده بندی IP67 را بر روی خود دارد البته مدتی طول می کشد تا کاربران آیفون 7 از سر تا سر جهان محدودیت های مقاومتی این گوشی هوشمند را تعیین کنند هرچند که برخی از این کاربران هم اکنون روش های خود را بر روی آیفون 7 اعمال کرده اند . اعضای سایت خبرگزاری اوری تینگ اپل پرو ( EverythingApplePro ) از جمله این افراد می باشند .

ظاهرا این افراد روش بسیار متفاوتی را اتخاذ کرده اند . آیفون 7 تست شده توسط این کاربران در مقابل گوشی گلکسی S7 سامسونگ ، که ظاهرا رده بندی مقاومتی IP68 را دارد و به عنوان یکی از اولین گوشی های مقاوم جهان معرفی شده ، گذاشته شده است . 

تست انجام شده به این نحو بوده که دو گوشی به مدت 5 دقیقه در آب با عمق افزایشی فرو برده شده اند تا که مشخص گردد که کدام دستگاه قبل از دستگاه دیگر از کار می افتد به این طریق که این دو گوشی هوشمند در کنار یکدیگر تا عمق 35 فوتی ( 10.5  متری ) در آب فرو برده شده اند .

نتیجه این تست جالب نشان داده است که نمایشگر آیفون 7 در این عمق تحت تاثیر قرار می گیرد و تا حدی آسیب می بیند اما گوشی همچنان می تواند به حیات خود ادامه دهد و کار کند در حالی که گلکسی S7 اصلا در این عمق روشن نشده و نمایشگر آن نیز کاملا خراب شده است . البته لامپ LED جلویی این گوشی هوشمند همچنان در این عمق چشمک می زده است .

 

تست شیرجه آزاد از هلکوپتر

ظاهرا شخصی از سایت خبرگزاری یوتیوبر کالوکس ( YouTuber Callux ) این شکنجه را برای گوشی جدید اپل کافی ندیده و تصمیم گرفته که روش مقاومت سنجی  مخصوص خود را بر روی این محصول اعمال کند . این فرد آیفون 7 را از یک هلکوپتر رها کرده تا مقاومت آن را در این زمینه تست کند . ظاهرا آیفون 7 توانسته از این مرحله هم عبور کند و البته با دیدن چند جراحت فیزیکی ناچیز به حیات خود ادامه دهد . 

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که به استناد هیچ یک از این تست ها نمی توان مطلبی را تایید کرد زیرا این تست ها علمی نیستند و اغلب برای نشان دادن کیفیت ساخت قطعات یک سازنده و بازار یابی محصولات آن سازنده انجام می شوند به همین دلیل توصیه می شود که چنین کارهایی را با گوشی های خود نکنید زیرا نتایج حاصل شده فوق تضمین شده نیستند . 

منبع خبر: softpedia

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر