اپل هنوز " بیماری لمسی" را نادیده می گیرد، با این حال ترجیح می دهد آیفون 7 بخرید

اپل هنوز " بیماری لمسی" را نادیده می گیرد، با این حال ترجیح می دهد آیفون 7 بخرید

گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس با مشکل بزرگی رو به رو هستند، خم می شوند و می شکنند! اما شرکت اپل تصمیم گرفته است که در مقابل این مشکل بزرگ هیچ واکنشی نشان ندهد، در عوض مشتریان را تشویق به خرید آیفون 7 می کند!

همه شما در مورد مشکل خم شدن آیفون 6 و آیفون 6 پلاس شنیده اید. این مشکل سخت افزاری باعث می شود که آیفون 6 و آیفون 6 پلاس پیش از تاریخ انقضایشان خراب شوند. بنا به گزارشات این اشکال به دلیل مشکل در طراحی آیفون 6 و 6 پلاس به وجود آمده است. خم شدن این گوشی ها وقتی که تحت فشار قرار می گیرند، همچنین وجود نقص در تولید و در این که چگونه بعضی از تراشه ها به مادربورد درون گوشی متصل هستند، باعث می شود که مدار مجتمع (IC) که باعث می شود صفحه لمسی کار کند از کار بیوفتد. 
اپل، که نگران نام خود بود و همیشه مواظب مشتریان وفادار خود است که پول زیادی برای محصولات آن ها خرج می کنند برنامه ای برای خدمت رسانی به دستگاه های فروخته شده ، چه با ضمانت چه بدون آن را اجرا کرد. 
کاملا شوخی می کنیم، اپل کاملا این مشکل را نادیده گرفت!
گزارش ها حاکی از آن است که در چند هفته گذشته کاربران بیشتری با این مشکل رو به رو شدند. در حال حاضر نمی توان گفت که آیا مشتریانی که با این مشکل رو به رو بوده اند هنوز هم حاضر به خریدن نسخه جدید هستند یا خیر.

طبیعت " بیماری لمسی" این است که این مشکل متناوب گاه به گاه پیش می آید. مشکلی که با یک ریبوت ساده حل می شود. گاهی اوقات نیز می توان دستگاه را با صاف کردن دستگاه آن درست کرد. بیماری لمسی به این دلیل پیش می آید که اپل برای ساخت این گوشی ها از یک لایه بین مدار مجتمع صفحه لمسی و PCB که روی آن نصب شده است استفاده نکرده است. اگر دستگاهتان خم شد،که البته آیفون 6 خم می شود، ممکن است بعدا بشکند. در ابتدا این شکستگی ها ترک های ریزی هستند که دیده نمی شوند، و صاف کردن دستگاه باعث می شود که این ترک ها بسته شوند و گوشی به حالت اول خود باز گردد. اما بعد کاملا شکسته می شود و صفحه لمسی از کار می افتد. 


این مشکل در طراحی مشکلی بزرگ است. تنها کاری که کاربران می توانند انجام دهند این است که مواظب گوشی خود باشند. مارک شافر از شرکت اپل گفت تنها کاری که می توانید بکنید این است که مواظب باشید که گوشیتان خم نشود. آن را نیندازید، آن را در کیسی قرار ندهید که هنگام در آوردن و قرار دادن آن درون کیس مجبور باشید به آن فشار زیادی بیاورید. آن را در جیب عقب شلوارتان قرار ندهید و اگر جیبتان تنگ است آن را در جیب جلو نیز قرار ندهید. خب بهتر است کلا آن را در جیبتان نگذارید. 
بهترین راه استفاده از آیفون 6 و 6 پلاس این است که آن را در جیب خود قرار ندهید. اپل قصد ندارد مدار مجتمع خود را تعویض کرده و مشکل را حل کند، وقتی که گوشی خود را برای تعمیر به نمایندگی تحویل می دهید هنوز هم مانند قبل است و ممکن است هر لحظه خم شود. نسل جدید تر گوشی های آیفون 6 و 6پلاس این مشکل را ندارند ولی کسانی که زوتر این گوشی ها را خریده اند حسابی ضرر کرده اند. البته به خاطر این بی توجهی شرکت اپل از آن ها شکایت شده است. 
این مشکل در آیفون 6 بیشتر دیده می شود. حتی گزارش شده است که این مشکل برای آیفون هایی که از روز اول در کیس های مستحکم قرار داشته اند نیز پیش آمده است. نکته اینجاست که با وجود این که اپل از این مشکل بزرگ با خبر است برای حل آن هیچ اقدامی نمی کند. 
لازم است که اشاره ای هم به مشکل جدید سامسونگ گلکسی نوت 7 بکنیم. البته مشکل سامسونگ بسیار بزرگ تر است چرا که آتش گرفتن این باتری های لیتیوم یونی می تواند باعث خسارات جبران ناپذیری، چه جانی چه مالی شود. اما همیشه وجود مشکل های بزرگ به این معنی نیست که شرکت ها قصد جبران آن ها را دارند. تویوتا، فورد، فولکس واگن همه مشکلات بسیار زیادی از جمله شتاب ناخواسته، آلودگی و مشکلاتی در تایرشان دارند و همه این مشکلات می تواند خطرهای جانی به همراه داشته باشد. شاید اندروید مشکلات زیادی داشته باشد، اما حداقل سامسونگ این خطا را پذیرفت و سعی کرد که آن را اصلاح کند اما اپل ترجیح می دهد شما را وادار به خرید آیفون 7 بکند که قابلیت های آن حتی نسبت به مدل های قبلی کمتر است. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر