شناسایی افراد در ده ثانیه توسط پلیس استرالیا

شناسایی افراد در ده ثانیه توسط پلیس استرالیا

اگر در گذشته فرآیند شناسایی مجرمان از روی تصاویر آن‌ها کار چندان ساده و آسانی به شمار نمی‌رفت، اما امروزه این کار به سادگی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود. در همین ارتباط شرکت NEC با همکاری اداره پلیس استرالیا موفق به طراحی سامانه‌ای شده‌ است که می‌تواند در کمتر از ده ثانیه فرآیند تطابق تصاویر را به درستی سازمان‌دهی کند. NEC به پاس این نوآوری موفق به دریافت جایزه iAward شد.

دامنه تهدیدات امنیتی نه تنها در سال‌های اخیر در سطوح ملی و بین‌المللی رو به افزایش بوده‌اند، بلکه بر فعالیت‌های تجاری سازمان‌ها نیز تاثیرگذار بوده‌اند. بر همین اساس دولت‌ها سعی می‌کنند، در مبادی ورودی کشورها از راه‌کارهای امنیتی قدرتمندی استفاده کنند.

با این‌حال، مدیران فعال در حوزه امنیت نیز باید این توانایی را داشته باشند تا در سریع‌ترین زمان ممکن عناصر نامطلوب را شناسایی کنند. در نتیجه باید از مکانیز‌م‌های یکپارچه با سیستم‌های نظارتی استفاده کرد. NEC شرکتی است که در این زمینه فناوری منحصر به فردی را ارائه کرده است.

NEC شرکتی چند ملیتی است که در زمینه فناوری اطلاعات به فعالیت اشتغال دارد. این شرکت در کنار طراحی محصولات الکترونیکی و ابزارهای مخابراتی، به بسیاری از سازمان‌ها و کشورها سرویس‌های زیرساختی ارائه می‌کند. در همین راستا این شرکت فناوری بیومتریک قدرتمندی را برای پلیس استرالیا طراحی کرده که قادر است در کمتر از ده ثانیه تصاویر مجرمان را که از طریق دوربین‌ها ضبط شده است شناسایی کند. NEC گفته است که این فناوری چیزی در حدود 1800 ساعت صرفه‌جویی زمانی برای نیروهای پلیس به همراه داشته است. به‌طوری که این زیرساخت قدرتمند قادر است در کمترین زمان ممکن تصاویر را شناسایی کند. این فناوری به اندازه‌ای پیشرفته است که می‌تواند به دقیق‌ترین شکل ممکن فرآیند تطابق را فارغ از زاویه دید، کهولت سن و حتا نژاد انجام دهد. این پلتفرم زیرساختی به حدی مهم و ارزشمند بوده است که انجمن صنعت اطلاعات استرالیا AIIA سرنام Australian Information Industry Association تصمیم گرفت، جایزه iAward را به NEC اهدا کند.

این انجمن هر ساله به بهترین فناوری‌ها و پژوهش‌های انجام شده در بخش سیستم‌های تشخیص چهره از روی عکس که به‌طور خاص در بخش جنایی کاربرد دارند، جوایز ارزشمندی اهدا می‌کند. این سیستم از سال گذشته به مرحله اجرا در آمد و به پلیس اجازه داد به شناسایی مجرمان بپردازد. عملکرد بالا در تطابق تصاویر با ورودی‌های مختلف، شناسایی بلادرنگ افراد، ارائه هشدارهای بلادرنگ، مناسب برای شناسایی افراد مشهور و مجرمان و قابلیت پردازش تصاویر ویدیویی زنده و آرشیو شده و در نهایت ادغام و استقرار آسان از مزایای  این فناوری به شمار می‌رود. این فناوری که NeoFace نام دارد، این توانایی را دارد تا بخش‌های مختلف یک چهره را اسکن کند. جالب آن‌که این تصاویر می‌توانند توسط تلفن‌های همراه، دوربین‌های مدار بسته یا ابزارهای دیگری ضبط شده باشد. در این فناوری از الگوریتم‌های بیومتریک برای شناسایی چهره مجرمان استفاده می‌شود. در مراسم اهدا جایزه مایک بایر گفت: «این پروژه نتیجه همکاری فی مابین شرکت NEC و پلیس منطقه شمالی استرالیا بوده است. دریافت جایزه iAward برای ما جای بسی خوشحالی دارد.» در همین راستا، پلیس منطقه جنوبی استرالیا اعلام کرده است که مایل به استفاده از این فناوری NEC برای انجام فعالیت‌های مشابه است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر