مسدودکننده تبلیغاتی که فروشنده تبلیغات شد!

مسدودکننده تبلیغاتی که فروشنده تبلیغات شد!

Adblock Plus در حال راه‌اندازی سرویس جدیدی است که قرار است تبلیغات بیشتری را پیش روی چشمان شما به نمایش بگذارد. در این سازوکار جدید منتشرکنندگان 80 درصد از کل درآمد تبلیغات فروشگاه را به دست می‌آورند و 20 درصد باقی‌ مانده میان دیگر ذی‌نفعان تقسیم خواهد شد. AdBlock Plus نیز 6 درصد از کل درآمد را دریافت خواهد کرد.

به جای آن‌که تمامی تبلیغات روی بستر اینترنت برای همیشه محو شوند، Adblock Plus امیدوار است، با سرویس جدید خود تبلیغات خوب که کوچک‌تر، زیرکانه‌تر و به لحاظ نمای بصری فضای کمتری اشغال می‌کنند را جایگزین تبلیغات بد، آزاردهنده، بیش از اندازه بزرگ، زشت و مزاحم کند. اینکار از طریق یک فروشگاه تبلیغات انجام خواهد شد که به وبلاگر‌ها و اپراتورهای سایت‌ها اجازه می‌دهد، تبلیغات مناسبی که در اصلاح به نام تبلیغات پذیرفتنی (acceptable ads) معروف شده‌اند را انتخاب کرده و آن‌ها را در سایت خود به نمایش بگذارند. در این حالت، اگر یک بازدیدکننده که از AdBlock Plus استفاده می‌کند، به صفحه‌ای مراجعه کند، آن‌ها تبلیغات پذیرفتنی را به جای تبلیغات عادی سایت به او نشان خواهند داد.

 

این فروشگاه در حقیقت یک برنامه تبلیغ قابل قبول است که AdBlockPlus از سال 2011 آن‌را به مرحله اجرا درآورده است. از آن زمان به بعد این مسدودکننده تبلیغات فهرست سفیدی از تبلیغات مجاز را آماده کرد، به‌طوری که حتا اگر کاربران مسدودکننده تبلیغات خود را روشن می‌کردند، این افزونه به شکل محدودی کار می‌کرد و به این شکل به منتشرکنندگان و شبکه‌های تبلیغی اجازه می‌داد، به‌طور خودکار و با پرداخت هزینه آگهی‌های پذیرفته شده را به کاربران نشان دهند. با این وجود بن ویلیامز مدیر ارتباطات و عملیات AdblockPlus تاکید کرده است که این فرآیند ثبت‌نام سایت‌ها وقت‌گیر بوده و در عمل سایت‌های محدودی می‌توانستند برای نمایش تبلیغات خود ثبت‌نام کنند.

 

این شرکت امیدوار است، فروشگاه جدید، تحرک خوبی در زمینه "تبلیغات قابل قبول" به وجود آورد. به سبب آن‌که تبلیغات از قبل انتخاب شده‌ و آماده استفاده هستند، هر ناشری قادر است در فروشگاه این شرکت ثبت نام کرده و کدهای تبلیغاتی را به سایت خود اضافه کرده و تبلیغات موجود در فهرست موجود را به نمایش بگذارد. لازم به توضیح است هیچ‌یک از تبلیغاتی که به این شکل نشان داده می‌شوند، این توانایی را ندارند تا مراجعه کاربری از یک سایت به سایت دیگر را ردیابی کنند. تبلیغات نشان داده شده همگی باید در اندازه و مکان‌های مشخصی از صفحه که از سوی AdblockPlus تعیین می‌شوند، به نمایش درآیند.

به‌نظر می‌رسد سیاست جدید AdblockPlus بیشتر ناشران تبلیغات را خوشحال خواهد کرد، به دلیل این‌که به آن‌ها اجازه می‌دهد، به جای عدم نمایش هرگونه تبلیغی حداقل یکسری تبلیغات محدود را به نمایش بگذارند. با این وجود ناشران تبلیغات بازهم ناخشنود خواهند بود. به دلیل آنکه تبلیغات قابل قبول نسبت به تبلیغاتی که ناشران به‌طور عادی آن‌ها را منتشر می‌کنند ارزش کمتری دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا کسب درآمد سایت‌ها محدود شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این فروشگاه و مشاهده دموی ساخته شده به آدرس Adblock Plus and (a little) more مراجعه کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر