با وجود خطر آتش گرفتن، تقریبا همه کاربران هنوز از سامسونگ گلکسی نوت 7 خود استفاده می کنند

با وجود خطر آتش گرفتن، تقریبا همه کاربران هنوز از سامسونگ گلکسی نوت 7 خود استفاده می کنند

با وجود خطر آتش گرفتن گوشی های گلکسی نوت 7 ، کاربران هنوز از آن ها استفاده می کنند و حاضر به تعویض آن نیستند.

این موضوع که همه ما گوشی های هوشمند خود را بیش از حد دوست داریم چیزی ثابت شده است. این شیفتگی خطرناک نیست، مگر این که مانند گلکسی نوت 7 گوشی شما خطر آتش گرفتن داشته باشد.علاوه بر آن، گزارشات حاکی از آن است که فراخوان برای بازگرداندن این گوشی ها اصلا خوب پیش نمی رود. در حال حاضر تقریبا همان اندازه گلگسی نوت7 در دست مردم است که قبل از این فراخوان بوده است. 
نوت 7 ماه گذشته در امریکا منتشر شد و نظرها در مورد آن مثبت بود. هیچ کس چیزی در مورد انفجار گوشی ها نگفته بود، به همین دلیل ممکن نبود بتوان پیش بینی کرد که چه چیزی قرار است اتفاق بیوفتد. پس از چند هفته خبر چند آتش گرفتگی باتری به گوش رسید اما این اتفاق برای همه دستگاه هایی که باتری لیتیوم یونی دارند ممکن است بیوفتد. 
زیاد شدن این اتفاق باعث شد که در اواخر ماه آگوست شایعاتی در مورد فراخوان این دستگاه ها شنیده شود. اما این موضوع باعث نشد که مردم آن را نخرند. سامسونگ در تاریخ دو سپتامبر اعلام کرد که کاهش اندکی در استفاده از نوت 7 دیده شده اما نه خیلی زیاد. گراف زیر نشانگر این موضوع است. مردم هنوز هم با وجود خطر بالای آتش گرفتن باتری ها از گوشی های خود استفاده می کنند. تنها 13% کاهش در استفاده از نوت 7 نسبت به زمانی که هنوز فراخوان داده نشده بود دیده می شود. 


سامسونگ آمار دقیقی از تعداد نوت 7 های آتش گرفته منتشر نکرده است. آخرین اطلاعات معتبر در مورد کانادا هلث بود که به دلیل آتش گرفتن نوت 7 در امریکا برای این دستگاه ها فراخوان صادر کرده بودند. از شروع این فراخوان اداره هوایی فدارل (FAA) در مورد به همراه داشتن این گوشی ها هنگام پرواز هشدار داده بود، همچنین کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) نیز توصیه کرده بود که مردم دیگر از این دستگاه ها استفاده نکنند و آن ها را پس دهند. 
پس مشکل کجاست؟ به نظر می رسد که گوگل سعی کرده کار درست را انجام دهد. به اشتباه خود اعتراف کرده است و خواسته که همه گوشی های خود را بازگردانند. بسیاری از کاربران نمی خواستند به جای نوت 7 گلگسی اس 7 داشته باشند، گوشی که شرکت سامسونگ به جای جایگزین به دارندگان نوت 7 می دهد. بعضی از فروشندگان نیز تا وقتی نوت 7 جدید در دسترس همگان قرار گیرد گوشی های گلکسی جی را به عنوان جایگزین به کاربران خود می دادند. البته کسی خیلی طرفدار این راه نبود. یکی از مشکلات سامسونگ فروشندگانی بود که خیلی با دارندگان نوت 7 کنار نمی آمدند. 
به نظر می رسد فقط کسانی نوت 7 خود را تحویل داده اند که قصد داشتند گوشی خود را عوض کنند و یا آن را پس دهند. باقی کاربران گوشی خود را نگاه داشته اند تا آن را با نوت 7 های جدید که باتریشان منفجر نمی شود تعویض کنند. این موضوع ضررهای مالی زیادی به سامسونگ زده است. اما اگر کاری در این مورد نکند این ضررها خیلی بدتر خواهند شد. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر