سرانجام گوپرو دوربین‌های جدید Hero 5 را معرفی کرد

سرانجام گوپرو دوربین‌های جدید Hero 5 را معرفی کرد

یکی از مواردی که انتظار می‌رفت گوپرو امسال معرفی کند اکشن‌های جدید این شرکت پس از دو سال بود. هیرو ۴ ها اگرچه با فیلم‌برداری 4K حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، مشکلاتی مانند ضدآب نبودن خود دوربین و نداشتن نمایشگری در پشت دستگاه باعث شد ایراداتی به این دوربین‌ها وارد شود. امسال گوپرو با رفع این ایرادات بار دیگر آمده تا بازار «اکشن‌‌کم» را در دست بگیرد.

گوپرو شب گذشته رسما دوربین‌های جدید خانوده Hero 5 را عرضه کرد. پس از دو سال از عرضه رسمی خانواده Hero 4، این شرکت با یک دوربین بسیار خوب بازگشته تا جایگزینی شایسته برای هیرو ۴ باشد. علاوه بر Hero 5 Black، شاهد نسخه جدید دوربین مربعی و کوچک گوپرو یعنی سشن هستیم که با نام GoPro Hero 5 Session عرضه شده است. یکی از نکات برتر این دوربین‌ها هماهنگ بودنشان با درون جدید این شرکت است که این درون هم روز گذشته معرفی شد.

هیرو ۵ بلک ۳۹۹ دلاری و هیرو ۵ سشن ۲۹۹ دلاری، با قیمت فوق‌العاده‌شان، ویژگی‌های مشترک زیادی دارند. هر دو دوربین می‌توانند با رزولوشن 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنند. همچنین هر دو مدل بدون نیاز به هیچ قاب اضافه‌ای تا عمق ده متری ضدآب هستند که این ویژگی شاید برای خریداران این دوربین بسیار جذاب باشد. همچین قابلیت کنترل صوتی دوربین نیز به سری هیرو ۵ اضافه شده که با هفت زبان دنیا کار می‌کند، اما متاسفانه فارسی جزو آن زبان‌ها نیست. ویژگی جدید دیگر این دوربین‌ها تهیه نسخه پشتیبان از تصاویر و فیلم‌هایی است که با آن می‌گیرید. این فایل‌ها روی فضای ابری GoPro Plus ذخیره می‌شوند که در ادامه در موردش توضیح خواهیم داد.

در کنار این ویژگی‌های مشترک بین دو دوربین، برخی تفاوت‌ها نیز وجود دارند. برای مثال، هیرو ۵ بلک، که بیشتر شبیه نسخه‌ای زمخت از هیرو ۴ به نظر می‌رسد، می‌تواند عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی شکار کند. یک نمایشگر دو اینچی لمسی نیز در پشت آن تعبیه شده تا کار کردن با دوربین بیش از پیش ساده شود. وجود جی‌پی‌اس، پشتیبانی از عکاسی RAW و همین طور فیلم‌برداری با طیف گسترده‌ای پویا یا همان Wide Dynamic Range از دیگر ویژگی‌های جذاب این دوربین است. در طرف دیگر نسخه سشن از هیرو ۵ وجود دارد که به دلیل کوچک‌تر بودن، یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی دارد. اما متاسفانه ویژگی‌هایی مثل نمایشگر، عکاسی RAW و فیلم‌برداری با طیف گسترده‌ای پویا در آن وجود ندارد. (البته سشن همچنان می‌تواند به صورت ProTune فیلم‌برداری کند.)

گوپرو همچنین با طراحی یک منو جدید، کار کردن با یک دکمه برای این دو دوربین را ساده‌تر کرده تا نسبت به نسل قبلی راحت‌تر باشد. مدل هیرو ۵ بلک دکمه شاتر اختصاصی برای عکاسی و فیلم‌برداری هم دارد که به نوعی جدید به حساب می‌آید. جدا از اینها، پشتیبانی از یک جفت میکروفون استریو برای ضبط صدایی بهتر و همین طور لرزشگیر دیجیتالی برای از بین بردن لرزش‌های تصاویر هم به لیست مشخصات این دو دوربین اضافه کنید. لرزشگیر چیزی نیست که پیش از این گوپرو روی دوربین‌های خود عرضه کرده باشد، اما این عقب‌نشینی احتمالا به دلیل عرضه اکشن‌کم‌های جدید سونی است که لرزشگیر اپتیکال دارند.

در کنار این دوربین‌های جدید، گوپرو یک سرویس ابری مخصوص دستگاه‌های خود به نام GoPro Plus معرفی کرد. Nick Woodman، مدیرعامل گوپرو، چند ماهی است که درباره این سیستم اطلاعات مختلف منتشر می‌کند. نحوه کارکرد این سرویس ابری نیز تقریبا به صورت کامل لو رفته بود. نحوه کارکرد به این شکل است که کاربر ماهانه ۵ دلار برای این فضای ابری پرداخت می‌کند و پس از آن هربار که گوپرو را به کامپیوتر وصل کند، تمام عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده روی این فضا آپلود می‌شود. به این ترتیب و به کمک اپلیکیشن‌های گوپرو روی پلتفرم‌های مختلف می‌توان به آنها دسترسی داشت. متاسفانه این سرویس ابری ضعف‌هایی هم دارد. برای مثال، اگر بخواهید یکی از عکس‌های گرفته‌شده را ادیت کنید، نمی‌توانید بخشی از کار را مثلا با موبایل خود انجام دهید و سپس باقی ادیت را با کامپیوتر انجام دهید، بلکه باید آن را کامل دانلود و سپس ادیت کنید.

البته کاربرانی که مشترک فضای ابری گوپرو می‌شوند به مجموعه‌ای از آهنگ‌های بدون حق امتیاز دسترسی پیدا می‌کنند و برای خرید مانت‌ها و لوازم جانبی گوپرو نیز ۲۰ درصد تخفیف خواهند‌ داشت.

به این ترتیب گوپرو امیدوار است بتواند به کمک GoPro Plus و سرویس‌هایی که با آن ارائه می‌دهد مشتریان بسیاری سمت هیرو ۵ ها جذب کند. در حال حاضر خود دوربین‌ها نمی‌توانند آن طور که باید، در رقابت با دوربین‌های سونی و گارمین موفق باشند، چراکه اکثر ویژگی‌های این دو دوربین در دوربین‌های دو شرکت دیگر وجود دارد. ولی به کمک اکوسیستم جدید گوپرو و سرویس ابری جدید احتمالا کاربران متعددی بار دیگر به سمت گوپرو خواهند آمد. شما درباره این دوربین‌ها چه فکر می‌کنید؟

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر