استیون هاوکینگ و 374 دانشمند دیگر به ریاست جمهوری ترامپ رای نمی دهند !

استیون هاوکینگ و 374 دانشمند دیگر به ریاست جمهوری ترامپ رای نمی دهند !

این دانشمندان در قالب یک مقاله روزنامه ای گفته اند که رای دادن به نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان اقدامی مصیبت آمیز در جنگ علیه گرمای جهانی می باشد .

زمانی که افراد مهم اذیت یا نگران می شوند ، چند آپشن پیش روی آن ها وجود دارد ؛ در چنین موقعیت هایی این افراد یا در مقابل آن پدیده می ایستند و یا این که در صورتی که موفق نشوند به نوشتن نامه و مقاله های رسمی روی می آورند . 

نمی توان با اطمینان گفت که آیا علم موثر بودن نامه های علنی را ثابت کرده است یا خیر اما این امر باعث نشده که این 375 دانشمند بزرگ دست از تلاش برای عوض کردن طرز تفکر عموم مردم بردارند . 

ظاهرا این نامه توسط  اعضای آکادمی ملی دانشمندان از جمله استیون هاوکینگ ، با موضوع تغییر شرایط آب و هوایی ، منتشر شده است . طبق اطلاعات موجود این نامه لحن تندی دارد و از مردم شدیدا خواسته است که به ترامپ رای ندهند . 

ظاهرا خط اول این نامه به شرح زیر می باشد :

" تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات انسان یک باور ، شوخی و یا دسیسه نیست ، بلکه یک واقعیت عینی می باشد . " این نامه به شرح مواردی در ارتباط با بهداشت انسانی ، تولید غذا و حتی موضوعات مرتبط با امنیت ملی نیز پرداخته و مشکلات موجود را در شاخه علوم پایه بحث کرده با وجود این به نظر می رسد که مقصود اصلی در نیمه دوم آن شرح داده شده است . 

دانشمندان در قسمت دوم این نامه مطلب زیر را نگاشته اند :

" این مسئله که نماینده جمهوری خواهان به کناره گیری ایالات متحده از پیمان پاریس رای داده است بسیار نگران کننده می باشد . این توافق نامه یه پیمان بین المللی است که همراهی بیش از 195 عضو امضاء کننده را برای مبارزه با گرمای جهانی و ساختن آینده ای با کربن کمتر را بر روی خود دارد . 

کناره گیری ایالات متحده از این توافق نامه ، طبق خواسته ترامپ ، وحشت دانشمندان را به دنبال دارد . انجام این کار به عقیده دانشمندان از این امر حکایت می کند که برای آمریکا تغییرات ایجاد شده در شرایط آب و هوایی بر اثر فعالیت های انسانی اهمیتی ندارد . شما در این راه تنها هستید . "

بسیاری از مردم می گویند که بیشتر مواردی که به طرح " برگرداندن اقتدار اولیه آمریکا " ی ترامپ مرتبط است ، ایالات متحده را منزوی می کند . او ( ترامپ ) بارها گفته است که به این امر که گرمای جهانی حاصل فعالیت های انسان است ، اعتقادی ندارد . 

هنوز مشخص نیست که این نامه برای اثر گذاری بر روی چه گروهی از افراد نوشته شده است . 

آیا دانشمندان معتقدند که این نامه رای دهندگان را تکان می دهد ؟

هاوکینگ با لحنی واضح احساس خود را در مورد ترامپ بیان کرده است . وی اوایل امسال این شخص را فردی عوام فریب معرفی کرد که توانسته است توجه جمعیت کمی از مردم را به خود جلب کند .

هدف پلت فرم ترامپ این است که ثابت کند که او یک آمریکایی واقعی و شخصیتی مخالف قدرت های موجود است . متاسفانه این امکان وجود دارد که این دانشمندان در ظاهر چنین قدرت هایی جلوه یابند ؛ از طرف دیگر معقول است که هرچه چنین دانشمندانی بیشتر بگویند که ترامپ خطرناک است ، طرفداران این نامزد انتخاباتی بیشتر به او گرایش یابند . 

کمپین ترامپ هنوز به این نامه جواب نداده است با وجود این می توان انتظار داشت که چنین نامه ای ترامپ را تکان دهد زیرا این نامه لحن چندان خوبی درباره او ندارد . 

منبع خبر: cnet

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر