بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ msi مدلGP62 6QF

بررسی کامل لپ تاپ گیمینگ msi مدلGP62 6QF

محصولات گیمینگ را می توان میدانی برای رقابت و قدرت نمایی شرکت های فعال در این صنعت دانست. Msi نیز به عنوان شرکتی فعال در این زمینه هم گام با رقبای خود در این صنعت فعالیت دارد به طوری که امروزه محصولات این شرکت از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است.

شرکت مایکرو استار اینتر نشنال یا msi یک شرکت تایوانی تولید کننده رایانه و تجهیزات جانبی آن می باشد.شرکت تایوانی msi با هدف طراحی و تولید مادربرد و کارت های گرافیکی تأسیس شد. لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی پدیده جدیدی نیستند. چند سالی است که از ظهور این نوع لپ تاپ ها گذشته و این روز ها از نظر توان پردازشی و سرعت اجرای بازی های سنگین به نقاط خوبی رسیده اند اما هنوز هم گیمر ها pc را بیشتر ترجیح می دهند. امروزه لپ تاپ های گیمینگ به سخت افزار هایی مجهز شده اند تا از پس بازی های سنگین امروزی به خوبی برآیند. این لپ تاپ ها به پردازنده های گرافیکی قوی،پردازنده اصلی، سیستم خنک کننده کارآمد، نمایشگر و کیبورد خوب تجهیز شده اند که وجود دو فاکنور تراشه های گرافیکی و پردازنده اصلی در اجرای سریع بازی ها موثر واقع می شود و برای اجرای بازی ها مورد توجه گیمر ها هستند.

محصولات گیمینگ را می توان میدانی برای رقابت و قدرت نمایی شرکت های فعال در این صنعت دانست. Msi نیز به عنوان شرکتی فعال در این زمینه هم گام با رقبای خود در این صنعت فعالیت دارد به طوری که امروزه محصولات این شرکت از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است.

یکی از سری لپ تاپ های گیمینگ شرکت msi مدل GP62 6QF است که نسبت به امکانات موجود در این لپ تاپ قیمت مناسبی دارد.

امکانات لپ تاپ گیمینگ GP62 6QF :

نمایشگر :15.6 اینچی غیر لمسی با رزولوشن 1080*1920

پردازنده :intel core i7 6700 HQ

پردازنده گرافیکی :GTX 960 M با 4 گیگا بایت بافر از نوع GDDR5

حافظه اصلی :یک ماژول 8 گیگا بایتی DDR4

حافظه داخلی :1 ترابایت سرعت 7200 بافر 32 مگابایت

سیستم عامل :بدون سیستم عامل و win 10 for test

پورت ها :دو پورت USB 3 – یک پورتUSB 2 – یک پورت USB Type cHDML 1.4mini DP 1.2

Matrix display :در مجموع 3 نمایشگر

باتری :6 سلولی با ظرفیت اسمی 3834 mah و توان اسمی 4wh

صدا :4 اسپیکر و یک ووفر –تکنولوژی صدای فراگیر Nahimic –جک 3.5 mm هدفون و میکروفون

وزن :2.3 kg

ضخامت :30.5 mm

 

این لپ تاپ کارایی خوبی برای اجرای برنامه ها داشته اما برای اجرای بازی های سنگین روز باید به سطح تنظیمات متوسط بسنده کنید تا با مشکل افت فریم مواجه نشوید.

در اولین نگاه به این مدل لپ تاپ گیمینگ مطمئنا رنگ مشکی مات با لوگوی قرمز رنگ متالیک msi بر روی درب لپ تاپ و هم چنین وجود حاشیه قرمز رنگ در اطراف لبه لپ تاپ نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. که این زیبایی دیری نمی پاید که با ماندن اثر انگشت جلوه خود را از دست می دهد.که این امر حاکی از وجود بدنه فلزی این محصول است و به راحتی قابل برطرف شدن است.

 

نمایشگر:

با گشودن درب لپ تاپ صفحه نمایش و صفحه کلید به همراه تاچ پد را مشاهده می کنید که در نمایشگر آن از نمایشگر مات استفاده شده است. مات بودن نمایشگر امکان بازی کردن طولانی و بدون بازتاب را فراهم می آورد ضمن این که بازسازی رنگ ها در آن بهتر صورت می گیرد. با وجود این مزیت اما این مدل دارای زاویه محدود است که باعث می شود به جز زمانی که شما به طور مستقیم به نمایشگر نگاه می کنید در سایر زوایا تصویر واضح نداشته باشید ممکن است بگویید که برای بازی نگاه مستقیم الزامی است و مشکلی از نظر زاویه دید وجود ندارد اما فرض کنید بخواهید به صورت دو نفره به بازی بپردازید یا بخواهید چند نفره به تماشای فیلم بپردازید در این صورت با مشکل مواجه می شوید و متأسفانه تنها کسی که صفحه نمایش را واضح خواهد دید کسی است که درست روبه روی لپ تاپ باشد.

 

 

 :matrix display

از دیگر امکانات موجود در این لپ تاپ وجود قابلیت matrix display است که استفاده از این تکنولوژی شرکت msi شما را توانمند می سازد تا از چند نمایشگر خارجی با پورت های HDML و mini-display به یکدیگر متصل نمایید تا همانند یک فرد حرفه ای چندین کار را به طور هم زمان انجام دهید. در حال انجام هر کاری که هستید هیچ لحظه ای را از دست ندهید.

امکان  :super port

از دیگر مزایای این سری از محصولات msi وجود super port است که می توانید علاوه بر پخش تصاویر در نمایشگر های با رزولوشن بالا و اتصال هر وسیله دیگر نظیر تبلت یا تلفن همراه ، فایل های سنگین را سریع تر از همیشه و تا سرعت 800 مگابایت در ثانیه منتقل کنید.

صفحه کلید:

صفحه کلید جزیره ای با استاندارد ساخت steel series به همراه نور پس زمینه که با وجود دکمه ای که بالای صفحه کلید است شما را قادر می سازد تا نور پس زمینه را تنظیم نمایید. وجود نورپس زمینه در صفحه کلید ویژگی بسیار کاربردی است که کار در محیط های کم نور را راحت تر می کند.

تاچ پد:

تاچ پد این سری از محصولات msi به صورت مات است که کار کردن را مشکل می کند.

باتری:

عمر باتری معمولا چیزی است که اما و اگر های زیادی پشت خود دارد. باتری در تست سنگین 44 دقیقه دوام آورده که اگر قصد بازی کردن و استفاده سنگین از این لپ تاپ را دارید نهایتا یک ساعت بر روی شارژدهی آن حساب کنید و در تست عادی حدود 2 ساعت و 30 دقیقه توانست شارژدهی داشته باشد نهایتا می تواند تا 3 ساعت شما را برای استفاده های عادی همراهی کند.

 

 

امکان :cooler Boost 3

استفاده از تکنولوژی cooler Boost 3 در لپ تاپ GP62 باید عملکرد خنک کنندگی یکسانی با این لپ تاپ داشته باشید. Cooler Boost 3 متشکل از دو فن و 4 لوله مسی است که کل بخش هیت سینک و سیستم خنک کننده را تشکیل می دهد. در بعد خنک کنندگی با توجه به ضخامت 27 mm این لپ تاپ و استفاده از دو فن قدرتمند در طرفین که با کمک 4 لوله مسی وظیفه خنک کنندگی لپ تاپ را بر عهده دارند باید شاهد عملکرد قابل قبولی باشیم. نتیجه مقایسه این لپ تاپ با لپ تاپ دیگری که دو از نظر سخت افزار، هیت سینک و بدنه مشابه هستند در تست یکسان این بود که سیستم خنک کنندگی GP62  نسبت به PE60 داغتر عمل می کند و در GP62  حرارت در قسمت بدنه لپ تاپ خود را نشان می دهد. بالا رفتن شدید دمای پردازنده در حالت load و هم چنین داغ شدن مرکز لپ تاپ موردی است که ممکن است آزار دهنده باشد.

 

امکان :SHIFT

وجود امکان جدیدی به نام SHIFT این اجازه را به کاربر می دهد تا قدرت و انرژی سیستم را خود در دست بگیرید و با جابجایی بین پروفایل های comfort،sport و Green بین سیستم و دما هماهنگی ایجاد کنید. کارایی پرو فایل های comfort،sport و Green به شرح زیر است:

Comfort :تنها CPU اورکلاک شده و فرکانس GPU در سطح پایه محدود می شود.

Sport :به کارگیری CPU و GPU را در بالاترین فرکانس ممکن برای رسیدن به حداکثر راندمان را فراهم می کند.

Green :غیر فعال سازی تکنولوژی intel Turbo Boost و محدود کردن فرکانس GPU در سطح دوم و کنترل دمای CPU و GPU را فراهم می کند در این حالت مصرف انرژی سیستم در حداقل خود قرار می گیرد.

وزن:

وزن این محصول 2.3kg است که برای یک لپ تاپ گیمینگ متوسط وزن بالایی نیست.

کارت شبکه:

این لپ تاپ مجهز به کارت شبکه های killer E2400 و هم چنین killer Shield است که کارت شبکه killer E2400 این قابلیت را به کاربر می دهد تا با استفاده از نرم افزار های مدیریتی پهنای باند را به صورت بهینه کنترل کنید. وهم چنین استفاده از به روز ترین تکنولوژِی شبکه به نام killer Shield دیگر تاخیری در شبکه بازی نخواهید داشت و کاربر می تواند در عین محافظت از ترافیک شبکه و اولویت بندی ترافیک با جلوگیری از ایرادات مربوط به وقفه های شبکه بدون هیچ نگرانی به بازی خود به بهترین شکل انجام دهد.

 

صدا:

در بخش صدا از 4 اسپیکر در بخش جلویی و یک ووفر در قسمت زیرین استفاده می کند که همین امر باعث می شود تا بر روی برخی از سطوح از بلندی صدای پخش شده کاسته شود اما در کل عملکرد اسپیکر ها این لپ تاپ در حد قابل قبول است. اسپیکر های استفاده شده در GP62 همان اسپیکر های Dynaaudio استفاده شده در PE 60 هستند.

 

قابلیت Nahimic یک اپلیکیشن اختصاصی صدا را در کانال های اختصاصی سه بعدی پردازش می کند و صدایی 7.1 کاناله شبیه سازی شده را به کاربر تحویل می دهد.هم چنین این برنامه امکان حذف نویز تا 90% را دارد و به گیمر ها امکان شناسایی دشمنان در بازی ها بر اساس صدای آنها در درون محیط بازی می دهد.

 

 

پشتیبانی از حافظه :DDR4

 

این لپ تاپ از حافظه DDR4 پشتیباانی می کند.حافظه اصلی این لپ تاپ را یک ماژول 8 گیگابایتی ساخت سامسونگ از نوع DDR4 با فرکانس 2133MHz تشکیل می دهد.

 

 

GP62بطور پیش فرض 2 اسلات رم دارد که یکی از آنها با این ماژول اشغال شده است. خوشبختانه کاربر می تواند از اسلات خالی دیگر استفاده کرده و حداکثر یک ماژول 16 گیگابایتی به آن اضافه کند

.

 

سخن آخر:

 

GP62 لپ تاپ میان رده ای است که با بهره گیری از امکانات مذکور می تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربرانی بدل شود که قصد دارند تا در قبال پرداخت هزینه مناسب تجربه ای مناسب را از کار با لپ تاپ گیمینگ خود داشته باشند.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مهدی

جمعه, 02 مهر 1395

لب تاب مناسب برای گیم فقط asusکه مدلا از این لب تاب که معرفی کردید قوی تره در رتبه بندی و تست ها هم رتبه اول جهان است

پاسخ

ثبت نظر