کارمند ارشد سامسونگ به دلیل فروش اطلاعات محرمانه این شرکت به رقبای چینی دستگیر شد !

کارمند ارشد سامسونگ به دلیل فروش اطلاعات محرمانه این شرکت به رقبای چینی دستگیر شد !

سامسونگ یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی جهان محسوب می شود و هر سال مبلغ زیادی را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند ولی امنیت اطلاعات همیشه مشکلی بوده که حتی چنین سازندگان بزرگی نیز برای مقابله کردن آن با چالش روبرو بوده اند .

اخیرا اعلام شده که کارمند ارشد این غول تکنولوژی به دلیل فروش اسرار امنیتی به رقبای چینی بازداشت شده است . خبرهای منتشر شده توسط سایت Daum.net از این امر حکایت می کند که افسران پلیس کشور کره جنوبی آقای لی ، کارمند ارشد سامسونگ LSI ، را به دلیل فروش اطلاعات محرمانه شرکت سامسونگ در زمینه فناوری ساخت قطعات نیمه هادی به برندهای رقیب چینی ، دستگیر کرده اند . 

لازم به ذکر است که سازنده کره ای اولین شرکتی می باشد که پردازشگرهای 14nm را وارد بازار کرد . این سازنده هم اکنون ساخت پردازشگرهای اگزینوس 10nm را نیز آغاز کرده است . ظاهرا اطلاعات سری مرتبط با روش های ساخت این دو نوع پردازشگر نیز در اختیار رقبای چینی قرار گرفته است . این مسئله باعث شده که سامسونگ از آقای لی شکایت کند و از مراجع قانونی بخواهد که در مورد این موضوع بررسی های لازم را انجام دهند . 

هنوز جزییاتی در مورد پردازشگرهای 10nm سامسونگ منتشر نشده است با وجود این می توان انتظار داشت که سازنده کره ای در ساخت گوشی پرچم دار گلکسی S8 ، که سال آینده وارد بازار می شود ، از این پردازشگرها استفاده کند . سامسونگ در حال حاضر با تهدیدهای دیگری نیز مواجه می باشد زیرا رقبای چینی در تلاش هستند که سازندگان شریک این شرکت را خریداری کنند . 

منبع خبر: sammobile

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر