بعد از شایعات خرید مک لارن، آیا اپل قصد تصاحب Lit Motors را هم دارد؟

بعد از شایعات خرید مک لارن، آیا اپل قصد تصاحب Lit Motors را هم دارد؟

دقیقاً در روزی که شرکت خودروسازی مک لارن مذاکرات خرید توسط اپل را رد کرد، گفته شده است که سازنده آیفون پیشنهاد تصاحب Lit Motors برای راه اندازی یک سیستم حمل و نقل دوچرخه ای را داده است.

اوایل دیروز شرکت سازنده ماشین های مسابقه ای مک لارن مذاکره با اپل درمورد امکان خرید شرکت خود را تکذیب کرد. این شایعات اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شدند.
اما این کمپانی بریتانیایی سازنده فرمول یک تنها سازنده وسایل نقلیه ای نیست که خود را در میان شایعات تصاحب توسط اپل می بیند. روز چهارشنبه نیویورک تایمز گزارش کرد که، اپل در حال گفتگو با Lit Motors سانفرانسیسکو برای شروع کار روی موتورسیکلت های الکتریکی خود تعادل نیز می باشد. گفته می شود که گفتگوها درباره ی امکان خرید این شرکت بوده است.
بنا به گزارشات، برنامه EV مستقل پروژه Titan اپل اخیراً دچار مشکل شده، و همکاری های بالقوه ی پیوند اپل-مک لارن به این شکل به نظر می رسد که آن ها ممکن است پتانسیل این را داشته باشند تا مقدمات بسیار محرمانه ای را سازماندهی کنند. در مقابل، هنوز واضح نیست که اپل قرار است چگونه از خرید Lit Motors منفعت داشته باشد. زیرا Lit Motors هنوز موتور الکتریکی متعادل ژیروسکوپی C-1 Auto-Balancing Electric Vehicle (C1 AEV) خود را وارد بازار نکرده است. این موتورسیکلت که با نیروی باتری کار می کند، در اصل قرار بود در سال 2013 به فروش برسد. (اولین بار C1 AEV پنج سال پیش نمایش داده شد، و همانطور که در گزارشات اخیر آمده، هنوز سال ها از تولید خود دور است).


نمونه ای از C1 و مؤسس آن، دنی کیم

به عقیده نیویورک تایمز، اپل پیش از این تعدادی از مهندسین Lit Motors را به استخدام خود درآورده، پس روشن است که این شرکت را در رادار خود قرار داده است. همچنین ممکن است که اکتساب Lit معامله ی خیلی بزرگی برای اپل نباشد. زیرا به نقل از CrunchBase، تا این تاریخ Lit Motors جمعاً فقط 2.2 میلیون ارزش سهام دارد، و به عقیده Digital Trends، اخیراً این شرکت تحت انتقاد شدید کپی برداری قرار گرفت.

 

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر