لنوو ، اینتل و پی پال به دنبال جایگزینی احراز اثر انگشت به جای پسوورد

لنوو ، اینتل و پی پال به دنبال جایگزینی احراز اثر انگشت به جای پسوورد

امروز لنوو از همکاری تازه ای خبر داد که هدف آن جایگزنی روش فینگرپرینت به جای پسوردهای معمول در لپ تاپ های این شرکت است.لنوو در این راه با پی پال ، اینتل و سیناپتیکس در قالب یک تیم همکاری خواهد کرد تا FIDO را که موجب احراز هویت از طریق اثر انگشت یا فینگرپرینت می شود به کامپیوترهای شخصی خود به ارمغان آورد.

 

امروز لنوو خبر همکاری تازه ی خود را با سه کمپانی پی پال "PayPal" ،اینتل "Intel " و سیناپتیکس "Synaptics" اعلام کرد . طی این همکاری لنوو با استفاده از اعمال نفوذ سخت افزار امنیتی اینتل و فناوری سنسورهای احراز هویت از طریق اثر انگشت یا همان فینگرپرینت کمپانی سیناپستیکس، از این پس لپ تاپ های تازه ی لنوو به سیستم احراز هویت از طریق FIDO مجهز خواهند شد.بنابراین کاربران لپ تاپ ها قادر خواهند شد تا از طریق سیستم FIDO امینت بهتر را تجربه کرده و همچنین خدمات فعالی مانند اتصال به پی پال بدون نیاز به رمز را تجربه کنند. FIDO با پشتیبانی از رمزنگاری امن احراز هویت دوعاملی مانع از دسترسی های غیرمجاز خواهد شد.

 

 

با توجه به این تصمیم لنوو برای استفاده از سیستم FIDO انتظار می رود هدف این کمپانی ، مبارزه با نفوذ و سو استفاده از اطلاعات کاربران با استفاده از ارتقا کیفیت امنیت است؛ زیرا این روزها نفوذ به اطلاعات و راه های جلوگیری از آن بسیار مهم است زیرا افراد سود جو با رخنه های امنیتی آسیب های جدی وارد کرده و استفاده از این سیستم می تواند راه حلی امن برای لنوو باشد.

 

لنوو اعلام کرده است یکی از موارد استفاده از این سیستم جدید امنیتی برای دستگاهای متصل به اینترنت است که در شرکت ها استفاده می شود و هم برای کاربران عادی جالب و امن خواهد بود و جایگزینی این روش محبوب برای حفاظت از هویت دیتاها (اطلاعات) و دستگاه ها بسیار حیاتی است. اینتل و لنوو با اتحاد سخت افزاری خود اجازه می دهند معماری امنیتی ویژه ای به وجود آید و ضمن یکپارچگی محیطی امن،خصوصی و رایگان در اختیار کاربران قرار گیرد.بدین ترتیب پی پال تخصص احراز هویت خود را با معماری لنوو و اینتل همگام می سازد و سیناپتیکس با دانش بیومتریک خود راه حل امن را جایگزین پسووردها خواهند کرد و این همکاری حیات امنیت کاربران را تضمین خواهد کرد.باید دید نتیجه ی این تصمیم تا چه حد کاربران نسل جدید لپ تاپ های لنوو را مجذوب و راضی کرده و آیا بازار این لپ تاپ ها گرم تر خواهد شد؟

 

FIDO مخفف عبارت Fast Identity Online به معنای هویت سریع آنلاین است. FIDO مجموعه ای از مشخصات امنیتی فناوری اگنوستیک برای احراز هویت افراد است.این سیستم را سال 2012 یک شرکت غیر انتفاعی تکنولوژی با همین نام به دنیای فناوری معرفی نمود.

 

Synaptics شرکتی فعال در زمینه ساخت لوازم جانبی الکترونیکی خصوصا تاچ پد لپ تاپ ها است. یکی از ویژگی های این شرکت، دارا بودن چیپست درایورهای اختصاصی خود برای صفحات لمسی است، موضوعی که بسیاری از شرکت ها، تاچ پد لپ تاپ های خود را به این شرکت واگذار می کنند.

 

PayPal پی ‌پال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می ‌کند. سامانهٔ پی ‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می ‌سازد و جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد همانند چک و حواله پولی است. پی ‌پل یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است که از نظر امنیت میان کاربرانش محبوبیت دارد.

 

ارغوان ایاز

ارغوان ایاز

ارغوان روانشناسی بالینی خوانده و اکنون دانشجوی ارشد روان سنجی است. عاشق به تمام معنای موزیک، دنیای تکنولوژی ، روانشناسی و هر چیزی است که بتواند توانایی خود را در یادگیری آن محک بزند. او طرفدار سرسخت ویندوز و ویندوز فون است


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر