ادوارد اسنودن: گوگل الو را دیلیت کرده و هرگز استفاده نکنید

ادوارد اسنودن: گوگل الو را دیلیت کرده و هرگز استفاده نکنید

اسنودن با اعلام هشدار به کاربرانی که اپلیکیشن جدید چت گوگل الو/ Google Allo را استفاده می‌کنند گفت بلافاصله این اپ را پاک‌کرده و هرگز از آن مجددا استفاده نکنید.

به گزارش خبرآنلاین، اپ جدید گوگل قادر به خواندن همه‌چیز در سیستم شماست و گوگل با تبلیغ فراوان آن را به‌عنوان هدیه آخر تابستان به کاربران هدیه داده است و اسنودن در توئیتی از مردم خواست تا آن را پاک‌کرده و دیگر از گوگل الو استفاده نکنند.

ربات بکار رفته در این اپ قادر به دیدن هر چیزی است که شما می‌گویید و دیتای جمع‌آوری‌شده را برای تحلیل بعدی به‌طور کامل در خود نگه می‌دارد. ظاهراً این کار برای ارتقاء اپ تعریف‌شده اما می‌توان از آن سوءاستفاده کرد و سرورهای گوگل قادر به خواندن دوباره تمام دیتای ذخیره‌شده است.

گوگل ابتدا قول داده بود این ذخیره‌سازی موقت است اما آن را دائمی تعریف کرده است. در بخشی از اپ، گوگل قابلیت پاسخ اتوماتیک را به کاربر داده که این از روی دیتای ذخیره‌شده انجام می‌شود و به گفته اسنودن این کار نقض کامل حریم خصوصی محسوب می‌شود.

بنابراین گوگل می‌تواند روی یک کاربر زوم کرده و دیتای او را خوانده و علیه او استفاده کند.

ازآنجایی‌که گوگل دیتا را جمع‌آوری می‌کند، مقامات امنیتی نیز چنین چیزی را دوست دارند تا در صورت لزوم و با نامه قضایی حریم کاربر مظنون را نقض کنند. (چنین چیزی در آی مسیج و واتس اَپ امکان‌پذیر نیست!)

بسیاری از مدافعان آزادی حریم خصوصی علیه این اپ گوگل اقدام رسانه‌ای کرده‌اند و به‌زودی شکایت رسمی خواهند کرد.

گوگل بلافاصله با فعال کردن غیرمستقیم ویژگی Incognito رمزگذاری نقطه پایانی-نقطه پایانی را تعریف کرده اما به‌صورت پیش‌فرض این قابلیت فعال نیست و کاربران معمولی دچار سردرگمی می‌شوند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر